Gå til innhold

Jenter 14 måneder, hvor store er de omtrent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 14 mnd og veier 9,5 kg. Høyden er 74 cm og hun er 47 cm rundt hodet og bruker str 19 i sko. De fleste av klærne i str 74 passer fremdeles, noe i 80 kan brukes nå, men mye er for stort.

Hvordan er deres i størrelsen? Det er mange som sier at de synes jenta mi er så stor og vokser så fort, men jeg synes omvendt jeg da. Hun har ikke lagt på seg mer enn en knapp kilo siden mai måned og vokst 2 cm.

Skrevet

emilie er 15 mnd da.. hun veier 8.5 kg og er 78 cm lang... hun bruker 19 i sko..

hu bruker 74 i klær enda bortsett fra i bodyer, da bruker hun 80! =)

Skrevet

Nå er jenta mi snart 16 mnd da, men hun er 7,8kg, 72cm lang og bruker 17-18 i sko (er litt usikker, men 19 ser ut som om de er ca to nr for store;o)). Bruker enda bukser i strl 68, men ellers 74, men det er stort sett litt stort.

Syns ikke jenta di hørtes så stor ut jeg. Min jente er pitteliten for alderen og la på seg rett over 1 kg fra 4-13 mnd....men fra 13-15 skjedde det plutselig noe - og da gikk hun opp masse! Håper endelig det skjer noe på vekstfronten, så jeg slipper å være redd for at hun skal være like liten resten av livet, he he;o)

Skrevet

Har en på 13.5 mnd og han er 10,8 og 75 cm lang. Han bruker str 19/20 i sko, men mest str 20 nå i støvler og vintersko:)

I klær bruker han 80/86:)

Skrevet

Har alltid hatt ei jente som er veldig lett og spiser mye. Men har vært mye pjusk i d siste så mindre mat har d blitt så vekta blir ikke noe bedre av den grunn... Var nettopp på 15 mnd kontroll og da viste vekta 8890 og var 78 lang (var 74,5 på 1års kontroll)

Og hun følger sin kurve som hun har gjort hele tiden.

Er godt i gang med str 86, og merker nå at mange bodyer i str 80 bynner å bli knapp i armene...

45,7 i hode men passer str 48 i luer akkurat.

Og er vel en str rundt 20 i sko men vinterskoen har hun 22 i... hun er så myk i ankelen at d e umulig å få på henne sko som er litt lange...

Skrevet

Jøsses...da er frøkna mi på 15mnd en gooood del større en deres...hihi

Hun er nemlig 12,5kg og 83cm lang.. ligger øvert på skalaen på helsestasjonen, men vekt og høyde er perfekt til hverandre.

Skrevet

HI her.

Så små, lette jenter dere har. Min er mer som en gutt hun da, en liten plugg på snart 10 kg! Men hun spiser ikke mye, så jeg vet ikke hva hun legger på seg av. Kjeks, saft og kake får hun nesten aldri, bare vanlig mat fordelt på 4 måltider pr dag.

Hun går kanskje av seg litt baby fett nå som hun har blitt så flink å gå, hun er aktiv dagen lang og veldig sterk i kroppen.

Skrevet

Jøss, visste jeg har super-lang babis-jente, men synes det virket som om det var mange så her...

Eldstejenta mi er 15,5 mnd, 11,5 kg og 84 cm. Hun har vært lang og tynn hele tiden . Ligger høyt oppe på kurven for lengde og litt under midels for vekt.

Men så er hele familien kjempehøy og da :)

Skrevet

Lou var 9600 og 79cm da hun var 15mnd. Da lå hun på 25 percentilen til sin kurve, noe som jo betyr at 25% av alle med hennes utgangspunkt veier det samme, og er like lange. Med andre ord ikke så stor. Vet jo ikke hvordan jenta de ligger an på kurven sin, men hun er nok ikke så stor hun heller.

Skrevet

Da jenta vår var 14 mndr, veide hun 10,2 kg og var 79,5 cm lang. En god plugg, men normal vekt ift. høyde. Nå er hun 15 mndr., og vokser som bare det.

Skrevet

Jenta mi var 10,8kg og 76cm på 15mnd kontroll, hun er prematur så korrigert så er hun bare 13mnd.

Hun bruker 20-21 i sko og str80 i klær.

Skrevet

Da jenta vår var 15 mnd var hun 81cm og 12300g. Bruker str 20 i sko:)

Omtrent akkurat like stor som storesøsteren. Kun en halvcm kortere, og 200g lettere:)

Skrevet

Hun var 83cm og 11,2kg. Lang og fin pia mi, med verdens beste bollekinn!

Skrevet

snuppa e straks 15 mnd så skal på kontroll i starten av desember men på 1års kontrollen(hun var 1år å 9 dager), da var hun 8990 og 72,5cm.. hun har ikke vokst så mye siden det tror eg.. bruker fortsatt for det meste 74 i klær noe i 80 kan hun bruke men må som regel brettes opp.. hun bruker str 20/21 i sko, ellers har vi kjøpt vinterskoene i 22 for at det skal være god plass i de hele vinteren..

Skrevet

Vi var nylig på 15 mnds kontroll, da var hu 11,9 kg og 84 cm lang. Ligger høyt oppe på høydeskalaen, men har flata ut i vekt.. Det er vel normalt når de har begynt å løpe hele dagen. Men vi må tilbake til ny veiing etter jul, for hu har lagt på seg bare 140 gr. siden 1 års kontrollen.

Bruker str. 21 i vintersko.

Skrevet

Hun var 82 cm og 11,2 kg på 15-mnd kontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...