Gå til innhold

Klipper dere neglene på hundene deres selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vokser tåneglene grusomt fort på hunden min, og hun hyler om jeg er borti! Må vel til dyrlegen å klippe??

Fortsetter under...

Skrevet

Om hun hyler når du er borti ville jeg nok gått til veterinæren ja. Få de til å vise deg hvordan de gjør det, og så kjøper du deg en klosaks. Bedre på klippe litt og ofte enn sjeldent. Da vokser nemlig nerven etter.. og neglene blir laangt etterhvert

Skrevet

Har du valp?

Jeg har alltid klippet selv... Gi godbiter og snakk rolig med hunden!

Skrevet

Ja, det gjør vi, dette er noe av det hunden må vennes til fra den er liten valp.

Har du klippet for langt inn en gang kanskje, er det derfor den er redd? Det gjør ikke mer vondt for hunden å klippe klør enn deg gjør for oss å klippe negler, men klipper du for langt inn begynner det å blø og det gjør vondt, da treffer du nerven.

Kjøp en skikkelig kloklipper i dyrebutikken, og er du usikker på hvor nerven går i kloa så lys gjennom den med en lommelykt, da ser du blodåren inne i den.

Men har hunden blitt skikkelig redd kan sikkert dyrlegen hjelpe deg.

Skrevet

Hvis du bor på et sted med mye fjell/svaberg så gå tur en gang eller to i uken på sånt underlag, da sliter hunden ned neglene sine med å klatre og du trenger ikke klippe så ofte ;)

Men ellers er det gode råd du har fått her, kjøp en skikkelig tang og få gjerne hjelp av dyrlegen til å vise deg hvordan du skal gjøre det.

Skrevet

neglene er svarte, hvordan kan jeg lyse gjennom??

Annonse

Skrevet

Jeg ville klippet selv. Om det er mørke klør, så tar du litt av spissen hver gang, og ofte. Det går kanskje å lyse gjennom med lommelykt.

Jeg har ikke hund men kanin. Samme prinsipp.

Du gir godbiter når du later som om du klipper. Så ser hunden at det vanker godt og ikke vondt. Ta på klørne osv, og gi godbit.

Så kan du klippe;)

Evt kan du ta første gangen hos dyrlegen, og få undervisning samtidig. Si at du er usikker, og få ham til å vise deg.

Jeg har til og med klippet tennene på kaninen vår. Det er ikke moro for kaninen mens vi holder på, men etterpå er det stas, kan du vite:)

Skrevet

Ja det gjør jeg. Dyrlegen får ikke mine penger på en jobb jeg utmerket vel klarer selv.

Skrevet

Jeg gjorde det selv lenge, men så hadde vi noen vonde episoder hos veterinær som involverte potene og bena hans- måtte stikke sprøyter, narkose og intravenøst inn i bena han-, og siden det er han hysterisk redd for alt sånt.

Så istedetfor å kave sånn, så gjør vi det hos veterinæren nå, mens han får likegladsprøyte. Heldigvis vokser klørne hans veldig sakte, så det holder å ta dem en gang i året eller så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...