Gå til innhold

Råd ang. bæresjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har et godt råd ang. bæresjal?

Det må kunne brukes til nyfødt, og være relativt kjapt og enkelt å ta på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoppediz sine vevde sjal er fine og varer lenge ;) det er ulike måter å knyte sjal på så kanskje se på youtube etter ulike måter å knyte en "wrap around sling" på!

Skrevet

Mine favoritter er Storchenwiege og Didymos indio fordi disse er veldig stodige og gode aa baere stoerre barn med ogsaa. Barer enta mi paa 20 mnd uten problemer:) De kan selvfolgelig brukes til nyfodte ogsaa! Liker best aa kope brukt, for da er sjalene myekere naar en begynner aa bruke de;)

Skrevet

Som første vevdesjal vil jeg anbefale girasol, det har en fin pris, å er mykt deilig, å lett å knyte.

Jeg elsker sjal, å bærer nesten ikke i noe annet, men det er ikke så veldig kjapt å ta på, det tar den tiden det tar.

Å det tar litt tid til å lære seg å bruke det.

Men det er verdt det, så absolutt.

Jeg elsker sjalene mine, å startet selv min bære kariere med sjal, dog da med elastisk sjal.

Så i forhold til raskt og enkelt, så tenker jeg Cross Wrap, jeg har aldri prøvd et, men har hørt mye godt om dem, de får man kjøpt på taitasi.com

Storchenwiege har også gode sjal, men det er ikke et godt første gangs vevdsjal hvis man kjøper det nytt, for det er veldig sift i begynnelsen, å det tar litt tid å få det mykt og deiligt, men som sagt så er det et veldig stødig og godt sjal. Fin pris på dem da.

Didymos Indio er også et bløtt sjal, har aldri hatt et, så vet ikke hvordan det er ut av esken, men regner med det er ganske mykt fra starten av også. Et litt dyrere sjal da.

Jeg kommer aldri til å kjøpe et Indio sjal, for jeg føler det er et sjal man må være forsiktig med, for det får fort løse tråder.

Men MANGE elsker Indio sjal, å de er gode.

Men jeg trenger at sjala mini tåler at jeg bare trykker dem ned i veska, eller under de gangene jeg faktisk har med vogn, uten å være redd for å få løsetråder.

Jeg har bare prøvd et elastisk sjal, å det er MobyWrap, godt å bære i, men det er et veldig varmt sjal.

Ta en tur på tettinntil.no, der er det mange kloker hoder.

Går jo også ann å stikke på bæretreff før man har fått barn også, å se

ta og prøve, forskjelige bæretøyene så kanskje man blir litt klokere på hva man vil ha.

Skrevet

Vil bare si at det med loese traader paa indio har eg aldri opplevd eller hoert om....? Mitt sjal er godt brukt av 3 stk (og farget) og eg stapper det baade her og der og bruker det som teppe aa sitte paa i parken og paa stranda og det har ikke en eneste loes traad:) Beste sjalet eg har hatt iallefall! (liker som sagt ogsaa storchenwiege, men det er litt stivt naar det er nytt. Anbefaler aa kjoepe brukt. Girasol er helt greit, men ikke saa stodigt og naar snuppa var over aaret synes eg det ble litt tungt. Ellers har eg ogsaa provd EllaRoo, men det er veldig tynt, og ble fort tungt og litt vanskelig aa knyte...)

Skrevet

Til nyfødt liker jeg ringslynge. Kjapt og enkelt å ta på med litt trening, og de er ikke så lange at de går nedi bakken - så du kan ta den på hvor som helst (alltid styr å ta på seg sjal når jeg ikke er hjemme synes jeg). Er veldig god å bære selv om det bare er over en skulder fordi du brer den utover ryggen, så jeg har ikke hatt problemer med å bære lenge før babyen passerer 6-7 kg. Slyngen bandasjerer den nyfødte til magen, det er såå godt.

Skrevet

Har lest noen innlegg om løsetråder på indio inne på TI, å når folk selger dem så står det gjerne oppgitt om det er løsetråder eller ikke.

Ei venninne av meg har et slikt sjal, å hun har flere løse tråder på det.

EllaRoo er forøvrig et av de mest brukte sjalene her i huset, å er somregl altid med. Men det er jo en grunn til at jeg ikke nevnte det i det først innlegget jeg skrev her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...