Mia29 Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hei! Vi tror vi ender opp med å kjøpe en Simo kombi. Har konkludert med at denne vagnen møter våre behov best og trillekomforen virker overlegen sammenliknet med andre 4-hjulinger. Siden vi har termin i april gjør det ikke noe at bagen er litt smalere i kombivognen. 7 av 10 vognkjøpere velger visst Simo og etter at jeg ble bevisst på denne ser jeg Simo vogner over alt. Men tross iat vognen er utrolig populær virker det som om alle vogndebatter handler om andre merker. Noen som har erfaringer med Simo de har lyst å dele? Gjerne på godt og vondt. Vi har ikke kjøpt enda. Så har fortsatt mulighet til å ombestemme oss. Hørte av ei venninne athun ikke hadde valgt Simo fordi den var tung. Men tross vekten synes jeg den virker lettere og mer behagelig å trille enn mange andre. Den er også lett og legge sammen og tar alt i alt liten plass i bilen. Noe som er viktig for oss. Trehjuling blir fort litt i lengste laget har vi erfart etter en del testrunder i butikken. Trenger ellers at vognen godt tåler å trilles på grus/skogsvei. Jeg vil ikke at fjæringen skal være for stiv. Ønsker god plass under vognen til bæreposer ol. men innbiller meg i alle fall nå at jeg ikke kommer tilå begynne å vanke særlig mye mer på kjøpesenter etter fødselen enn nå, så at firhjuling er upraktisk i butikker bekymrer jeg meg ikke så mye for. Faller vel ellers for de vaskbare trekkene man får kjøpt til Simo og synes de myke fjærene virker veldig fordelaktige. Har lurt litt på om det kan gi for mye risting for babyen med tanke på hjernerystelse eller hjerneblødning, men mannen min har overbevist meg om at da er en stiv vogn verre. Vel. Ønsker gjerne tips eller kommntarer til Simo eller fra noen som mener de vet om et langt bedre alternativ.
Bente1977 Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Hei! Vi har simo kombi vogn til vår snart 3mnd gamle sønn. Vogna er veldig god å trille, det er plass til voksipose i bagen(enn så lenge i alle fall) og det er god plass under vogna. Ulempen er som du har hørt før - den er tung å ha inn og ut av bil og den tar stor plass i bilen. Vi må ha den på tvers i bagasjerommet og da er det ikke plass til mye annet der. Vi har en passat stv. Men alt i alt er vi veldig fornøyde med vogna - lun og god for lillegutten vår!
tvkrus Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Jeg har Simo kombi til min sønn han er 6mnd og har ennå god plass i bagen håper vi kan bruke den hele vintern da den er lun og god. jeg bruker bagen også mye inne til å sove i om dagen eller sove i når vi overnatte borte. ja vogne er tung å tar mye plass i bilen, men er god å trille.
Lykke X 4 Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Har hatt Simo kombi til mine barn. Veldig tung vogn (huff!), og tar mye plass i bilen! Men deilig vuggefunksjon (best i verden ), stor bag og lun er den. Høres ut som Simo kombi passer ønskene deres fint. Evt. kan dere kikke på Simo duo, den skal visstnok være lettere i vekt.
Tinkivinki Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 hei virker som du er veldig godt orientert om simo vi hadde simo til lillegutt, og var storfornøyd. vogna er stor og romslig, og er en av de få som har plass til voksipose, og enda ha god plass til barnet. fjæring, og lufthjulene gjør at den er superkomfortabel for barnet, uansett om du kjører på "ulendt terreng". vekta kan være et problem hvis du som du sier skal ha den mye inn og ut av bil, men kan mye mulig og bli en vanesak. men vekta merker man ikke noe særlig til når man er ute og triller. vendbart styre kan man få med på de nye vognene, mot et tillegg, og det er kjempehøvelig! til sammenligning kjøpte vi en lettere sportsvogn, carena freeride som kun veier 15 kg. og den var et mareritt i forhold til simo vogna vår. bitteliten sitteplass til barnet i sportsvogndelen. punkteringsfrie hjul som gjorde at ongen bare satt og ristet i vogna. resulterte i at han sluttet å sove i vogn. liten plass under vogna, elendig å kjøre på vinterforhold og ingen plass til ordentlig pose i vogna. så kan anbefale simo på det sterkeste! lykke til med valget ditt. bor nordpå, så der er simo ganske populært.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Simo har definitivt de beste vognene til baby! Jeg hadde Simo Duo og den er lett å trille med baby. Fin gynge funksjon og god fjæring. I tillegg må det nesten være den luneste vognen. Vind og vanntett:) Jeg var ikke så fornøyd med sportsvogna, men da kan du evt. selge den og kjøpe en annen vogn. Husk at Duo er litt lettere enn Kombi, men at det er lettere å løfte bagen på Kombi.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Hadde aldri kjøpt simo kombi. Den er altfor stor og tung. Hva skal du nå med en så stor vogn? Simo er uten å fornærme noen litt gammeldags. Jeg anbefaler teutonia som er en lett og nett vogn samtidig som den er romslig og lun for babyen. Knallgod trillecomfort og stødig og god. Men bestill med ekte lufthjul.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 vi har simo kombi til jenta våres. har hatt den siden hun kom i mars og bruker nå sportsdelen. og jeg er super fornøyd, har aldri hatt problemer med at den er tung. har den ut og inn av bilen mest daglig å synd det er så enkelt å lett..!!!! har også teutonia mistral 07 modell, men for å være ærlig så liker jeg simoèn best!!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Synes Mistral ser litt pinglete og lav ut. Jeg mener Simo er det beste for babyen!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 Tror Simo vogner enten er elsket eller hatet! Noen elsker de fordi de er store og stabile, andre hater de fordi de er store og tunge. Jeg lot simo kombi få en sjans, sier ikke at det er en dårlig vogn, for det er det ikke, men den passet ikke til meg og mine behov, var for tung å løfte inn i bilen pga dårlig rygg, syns det var tungvindt å svinge/snu med fire hjul bla. Jeg endte opp med en lettere trehjuling, jeg elsker den, andre hater den igjen, hehe! Håper du har funnet riktig vogn for deg og og at den har dine behov for vognen, det er det viktigeste:-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 Hvis du skal trille lite inne synes jeg faste hjul er best og jeg har hatt ganske mange ulike typer vogner.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 Ut fra din beskrivelse av kravene deres til vogn virker det til at Simo er en perfekt vogn for dere. Ja Simo er noe tyngre enn mange andre vogner, men har derimot en stabilitet og komfort som slår mange!! Men jeg hadde kanskje vurdert duo vogn dersom dere ikke trenger å bære med dere babyen i bagen da duo er 4 kg lettere enn kombi. Hva angår fjæring vil babyen oppleve "vuggingen" som beroligende, andre stive vogner vil gi mer en støt følelse. En jeg snakket med sammenlignet det med å kjøre bil, en "familiebil" med myk fjæring er mye bedre å kjøre i enn en "ungdomsbil" som er stiv og senket.. Lykke til med vognvalget
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Lånte en kombi sist på vinteren til førstemann, ønsket den for å få plass til voksi. Merket med en gang at gutten vår sov mye bedre i den faktisk! Fjæringen er super, og den har en del andre fordeler som jeg satte veldig pris på; stor plass til varer under vogna ( i motsetning til trehjulingen min), grei bag å løfte ut, i tillegg er den veldig god å kjøre. Vekta tenker du kun på når du tar den inn og ut av bil. Kan absolutt anbefale Simo, og kommer nok til å skaffe den til nestemann også :-)
julibebi:) Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 Hei ! Må bare svare deg! Hadde en kamp om kva vogn vi skulle ha..vi endte opp med en simo kombi. den er tung og tek mye plass ja...men etter mine erfaringer er den vel verdt det:) Det supre med kombi var at du kan bruke "skjermen" på babybaggen når du går over til sportsdelen..til å lage en stoooor bag, fester denne i enden på sportsdelen og vips så har du en kjempe stor bag!! Veldig stabil vogn, har kjøpt en trehjuling når jenta vår ble litt større, den er fort å velte og er absolut ikkje så komfortabel som simo!! Masse lykke til! God vogn på skogsveier:)
Mia29 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2008 Takk for mange svar. Da er vi nok fortsatt overbevist om at Simo kombi er vognen for oss. Vi skal ikke ha den mye inn og ut av bil slik at vekten er derfor ikke noe stort problem ettersom min opplevelse slik som dere har erfart er at tyngden ikke virker mye inn når man triller. vi ahr liten bil og må uansett fjerne bag og sportsdel når vi skal ha vognen inn i bilen. Da er faktisk Simo den som passet best inn i vår bil. Kombi er en fordel. Da vi kan ha behov for å bruke baggen for å komme oss inn i leiligheten osv. Greit å ikke måtte vekke et sovende barn hvis det ikke trengs. Blant de vi sammenlikner oss med i omgangskretsen er vel TFK og teutonia det vi ahr vurdert. Ingen har så langt nådd opp. Men tar gjerne i mot flere argumenter for og i mot Simo da vi enda ikke ahr kjøpt. Jeg sitter jo og lurer på hvorfor venner som jeg tenkte var så like som oss velger så forskjellig vogn. Mye handler kanskje om smak. Men jeg synes jo det er veldig forskjell på egenskapene når vi har vært rundt og testet vogner. At Simo er litt umoderne bryr jeg meg svært lite om. Det viktigste for meg er at den er trygg og funksjonell for vår bruk. Jeg har ikke tenkt å bli en ufiks kjerring nå som jeg er gravid, men jeg har byttet ut mange høye heler med lavere sko den siste tiden. Så at Simo ikke er den vognen som best matcher kåpa mi bryr jeg meg ikke stort om ;o) Så, takk takk til dere som har svart og hjertlig velkommen til dere som har mer å komme med. Nå virker det jo som om de fleste lovpriser Simo, men motargumentene er også kjærkomne.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #16 Skrevet 24. november 2008 Fornuftig. Jeg er også av den mening at Simo er best for babyen, og det er det viktigste:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 Jeg ville kjøpt simo! Kjempe god å trille på tur, utrolig deilig med den gode fjæringen! Jeg syns dessuten simo er fine vogner, klassiske og pene. Syns faktisk simo er en av de fineste jeg, men det er nå meg da.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #18 Skrevet 25. november 2008 God som bagvogn men når barna er 1,5 år ser de forvokste ut i sportsdelen.... Altfor høy.
Mia29 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 25. november 2008 Jeg leste et sted at sportsdelen kunne justeres ned etterhvert... Stemmer ikke det eller er det kun på de nyeste modellene? (Vurderer å kjøpe brukt.) Vil barnet fortsatt virke forvokst når sportsdelen justeres ned?
pia*fødeklar* Skrevet 25. november 2008 #21 Skrevet 25. november 2008 min kunne også justeres ned , det var en 1999 modell. som bagvogn var simoen helt fantastisk, men når gutten ble 1 1/2 år byttet jeg til en mindre og lettere vogn. vurderer simo denne gangen også
Tigerlily79 Skrevet 25. november 2008 #22 Skrevet 25. november 2008 Jeg så litt på Simo kombi først, men vurderte den til å være for tung. Jeg vil heller ha en lettere vogn, og foreløpig ser vi mest på Brio Happy. Den har også gode fjæringer (teleskop-understellet), god plass i bagen og i kurven under og fire lufthjul som gjør den god å trille, men denne vogna er mye lettere enn Simoen. Bagen er lett å løfte av og på hvis man vil ha den med inn. Noen som har sammenligningserfaring mellom disse to vognene?
mn73 Skrevet 26. november 2008 #23 Skrevet 26. november 2008 Hvordan er simo å trille for de med lange ben??? HAr en mann på 191 og han har trillet en barnevogn i sitt liv, der sparket han i understellet ved normal gange. og det funker jo ikke.... Jeg har sett på vogner i dag, fått pris på Simo duo til 5500,- event emmaljunga duo til 6300,- da der det 2008 modell, men det spiller liten rolle for oss. Vil heller ha duo enn kombi... så tror jeg får for simo, men er usikker mht trilling for mannen..
Mia29 Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #24 Skrevet 4. desember 2008 Hei Tigerlilly79! Har lagt dette svaret i postboksen din også i tilfelle du ikke ser her inne lenger. Nå ble jeg forøvrig nesten usikker på om jeg egentlig vet hvilken vogn Brio happy er. For hvis det er den helt nyeste til Brio, den som kan pakkes i slik bag og som man kan sette bilsete på og slikt så må du bare se bort fra det jeg har svart. Den har jeg ingen erfaring med utover at jeg har kikket på den og vurdert den som uaktuell for mine behov. Hvis det ikke er den du tenkte på, men den som ofte sammenliknes med Simo i butikkene (produseres samme sted) så kan du lese videre ;o) Ser du har stilt et spørsmål under Simo tråden min på barnevogndebatten. Siden det var en stund siden debatten så svarer jeg deg her også. Jeg er litt usikker på om det er Brio happy jeg har kjørt, men tror det ut fra din beskrivelse av den. Min erfaring med de siste Brio modellene som er sammenliknbare med Simo er imidlertid at det de sparer i vekt er helt irrelevant i hverdagen. Selvfølgelig avhengig av hvor mye du faktisk skal løfte vognen opp og ned fra bakken,...inn i bil og slikt. Min erfaring med Brio som flere jeg kjener har er at den oppleves stiv og tung og trille til tross for oppblåsbaredekk og fjæringer. Mulig det har noe med min styrke og størrelse og gjøre, men jeg blir veldig sliten av å trille disse vognene, synes for eksempel de er tunge å svinge. Her virker Simo for meg lettere til tross for at den faktiske vekten er noe tyngre. Men Simo har jeg altså liten hverdagserfaring med, så det får du ta med i betraktningen av det jeg skriver her. Noe en venn av meg som har Brio har påpekt som han er missfornøyd med ved Brio er justeingen av håndtaket. Det er ikke vippejustering som på mange vogner, men skyvejustering slik som du også finner på Emmaljunga. Når det er sagt synes jeg Briovognene kanskje ser hakket freshere ut enn Simo, og her jeg bor er de også ofte billigere. Lykke til med vognkjøpet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå