Gå til innhold

Gastroskopi..

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på sånn undersøkelse?

Jeg skal på mandag, også lurer jeg litt på hvordan det er...

Får man bedøvelse? Er det ekkelt? Kan man kjøre etterpå?

Skrevet

Undersøkelsen med samtaler før og etterpå tok max 10 minutt. Du kan få en bedøvelsespray i halsen og jeg vet at noen steder gir de beroligende også (om du får det kan du ikke kjøre). Det er ganske ekkelt, men det er heldigvis fort gjort! Selve undersøkelsen tok kanskje 3 minutt? Det går nok fint! Lykke til=)

Skrevet

Var på ein slik undersøkelse i går. Du får ein spray i halsen som bedøver, det kjennes ut som slik bedøvelse du får hos tannlegen etterpå. Det er ikkje ekkelt vil eg sei men ubehagelig er det. Det gjekk ganske greit for meg å få ned slangen i går, du brekker det jo forbi svelget men det går over bare slangen er forbi. Da er det bare litt ubehagelig å ha slangen der. Du kan kjøre etterpå ja, er ikkje noko som påvirkar kjøre evnen din, er bedøvelse som hos tannlegen og da kjører du etterpå, må bare vente ein time etter bedøvelsen før du eter og drikker for det er veldig lett å svelge i vrange når bedøvelsen er der.

Kjenner det litt i halsen i dag også at det har vert noko der i går, hadde litt følelse av at eg hadde den slangen der i går kveld men den følelsen er borte i dag, bare litt sår.

Lykke til!!

Skrevet

Min undersøkelse tok 20 min men det var fordi dei tok ein del prøver i tarmen. Men det gjorde ikkje noko for da var slangen der og det verste var over.

Skrevet

Ok.. Da har jeg blitt litt beroliget....

Men kan vel ikke akkurat si at jeg gleder meg men..

Skrevet

Jeg synes det var helt jævli...hyperventilerte og brakk meg om hverandre... hvis jeg måtte tatt den igjen skal jeg ha full narkose...!!!!

Fikk dog ikke beroligende...

Skrevet

Men... hva om man kaster opp da? eller skal man faste først? :)

Skrevet

Jo, man faster først, så det var jo ikke noe som kom opp, men følte jeg ikke fikk puste i det hele tatt...

Skrevet

Uff, ja, skjønner at det ikke er det gøyeste i verden.

Jeg tenker slik at magen min gir meg såpass mye smerter at om det kan gi litt svar så er den kortvarige smerten/ubehaget verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...