Gå til innhold

Amming gir vektreduksjon :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var selv her når jeg gikk gravid, og gikk opp ca 17kg (nesten 25kg når jeg hadde som mest vann i kroppen) når jeg gikk gravid. Var skikkelig deppa når jeg bikket 100-tallet ja! -Var veldig bekymret for det, men legen blåste det bort. Vi fikk ta det som et problem hvis det oppstod! (hyggelig mann ja!)

I dag er lillegutt 3mnd og jeg er over 5kg under startvekt :-) Prøver å være flink til å ikke gi etter for ulvehunger'n da, spiser sunt, trener og går tur HVER dag.

-Så jenter det trenger ikke å være helt svart om dere går opp endel i svangerskapet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeflott innlegg:)

Inspirende, da har jeg noe å se frem til:)

Skrevet

Signerer den!

Bikket også 100 første graviditet (veide ca 80-85 før svangerskapet) og gikk kjapt ned til 75 etterpå!!!

Det var jo mye mer av enn jeg fikk på, uten at jeg gjorde noe annet for det enn å amme og stelle baby.

Håper det blir like enkelt denne gang og..

Skrevet

Å tusen takk for et utrolig godt innlegg å lese:-) Håper det slår til på meg;-)

Skrevet

Tusen takk, det var veldig godt å høre! Jeg har nettopp rundet 100 og har en mnd igjen til termin... Det er noe det har blitt mye fokus på og som jeg etterhvert har blitt ganske skamfull over. Jeg har alltid hatt høy BMI og er i utgangspunktet en stor dame uten å være spesielt tjukk! Skulle ønske det var flere leger som han du forteller om. Det er jo ikke så lett å styre vekten sin når man er gravid, selv om man spiser sunt og mosjonerer. Det er jo mange andre ting som spiller inn også, jeg har vært mye kvalm og forferdelig sliten under hele svangerskapet. Da er det ikke så lett å skulle prøve å gjøre som alle andre spreke gravide energibomber... Følte en periode at alle gravide rundt meg var kjempesporty, men det er jo dem vi ser! Ikke alle de som er hjemme og sliter! Jeg gleder meg til å få igjen trivselsvekten min, noe jeg er kjempeinspirert for nå. Og særlig etter å ha lest dette innlegget! Godt å høre at det ikke bare er meg som har gått opp mye, og at det ikke er verdens undergang!

Skrevet

Meeeen...

Ikke for å være slem nå, men det er faktisk dem som aldri går ned i vekt mens de ammer. Jeg er en av dem! Fullammet i 8mnd, og delammet frem til eldste var 14mnd. Jeg gikk ikke ned et gram... Selv om jeg var veldig kost-bevist

Skrevet

tok ikkje av nåke eg heller med di 2 første. Beholdt 10 kg. med kvar av ungane. Veier 20 kg. meir enn før eg fekk dei. Og mine er 12 og 8. Aldri fått da av. Skikkelig deprimerande. Håper att det blir forskjellig no etter tredje...

Skrevet

jeg veide 93 kg da jeg ble gravid. og 111kg like før fødselen. gikk ned 10 kg med en gang. men resten har jeg mått jobbe for. nå er gutten min nesten 10 mnd, og jeg har kommet ned i 81 kg. nå star det stille... vanskelig med de siste 5 jeg vil ha bort. jeg fullammet i 5 mnd. og ammer fortsatt. men det er ikke derfor jeg har gått ned, jeg har lagt om kosthold, går tur og jobber virkelig med å gå ned i vekt. gikk 3 mnd på grete roedeog følger dette kostholdet ennå.

jeg har slitt med vekta lenge og vil gjerne oppfordre andre til å ta et tak etter fødsel, MEN bare amming hjelper nok ikke. her må det andre ting til!

Skrevet

Ikke meg heller. Skjønner at det er deprimerende. Jeg var normal vektig (175cm høy, 68 kg) med nr 1 og 2. Under amming av nr 2 (nr 1 var dødfødt), gikk jeg opp 20 kg. Etter slutt av ammingen, gikk jeg opp enda mer. Skjønner ikke hvorfor, gjorde ingenting annerledes med kosthold, men gikk på p-piller og antidepressiva og muligens gikk opp på grunn av dem?

Med nr 3, begynte jeg på 102 kg, endte på 98 kg. Etter fødselen var jeg 89 kg og ble det i 2 uker. Veide meg ikke igjen før i dag, og fant ut jeg har gått opp 5 kg! Babyen er bare 7,5 uker, så dette har skjedd på 5,5 uker!!! Er så lei meg. Lurer på om babyen min skal få en fin mamma eller ikke. Ønsker ikke lenger å bli 68, selv om det hadde vært deilig, men blir fornøyd med 80. Men det er så langt unna nå - hele 14 kg.

Enig med deg, sarah76, det er skikkelig deprimerende.

Skrevet

amming gir vektreduksjon hos noen- er selv av de heldige 22 kilo i minus på 4 mnd.

Skrevet

Kjenner flere som faktisk som har gått ned først når de har sluttet å amme for da spiser de mindre. Apetitten har en tendens til å være veldig god når man ammer... for noen iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...