Clementine Skrevet 21. november 2008 #1 Del Skrevet 21. november 2008 Hva gjør jeg? Har fått tilbud om ny jobb, til tross for at jeg er gravid og skal ut i permisjon. Har tre månedes oppsigelsestid og under tre måneder til permisjonen begynner. Hva gjør jeg da med permisjonspenger og nav? Ønsker utbetaling via gammel eller ny arbeidsgiver slik at jeg opparbeider meg feriepenger. Men er usikker på om NAV vil ta hensyn til lønn etter ny arbeidskontrakt eller etter gammel (der jeg jobber nå). Og kan jeg få noen uker via gammel jobb og så ny? Eller er det best å vente med å si opp til tre måneder før jeg skal begynne å jobbe igjen, slik at jeg forholder meg til nåværende arb.giver i permisjonen og så ikke har noe med ny før etter permisjonen? Har jo mest lyst til å ha via ny, pga. bedre betingelser. Takk for mange svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139151051-hjelp-om-bytte-jobb-i-permisjon-samme-som-2-tri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Del Skrevet 21. november 2008 Det er uansett opp til arbeidsgiver om de vil betale ut foreldrepengene til deg eller om de ber deg ta det gjennom NAV. Du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd og om du er i fast jobb er det siste lønn før permisjonen starter de ser på. Om du ikke jobber i den nye jobben og sier opp må du ta utbetalingen gjnnom NAV for da vil ikke gammeljobben betale ut til deg for da er du ikke lenger annsatt der. Nyjobben kan ikke betale ut til deg siden du enda ikke har jobbet der. Jeg ville sagt opp jobben 3 mnd før permisjonen er over eller slik at hele oppsigelsestiden blir i permisjonen og du kan begyne i ny jobben rett etter permisjon. Da får du ansinitet for hele tiden og om noe skulle skje med ny jobben har du den gammle i bakhånd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139151051-hjelp-om-bytte-jobb-i-permisjon-samme-som-2-tri/#findComment-139152818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå