Gå til innhold

hva kan deres baby på 6 mnd? sitte selv, rulle, krabbe osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

min gjør ingenting han, han vil sitte, men bikker bare over.

ligger på magen, men ruller ikke over selv-ikke tilbake heller.

krabbe gjør han ihvertfall ikke...

men han jabber, gulper og sikler, der er han en mester:)

Skrevet

Jenten vår er mester i å klage..jeg vil ikke ligge her alene, ta meg opp, bær meg. Hun er 7,5 mnd, hun bare flakser med armer og ben på gulvet. Hun kan ikke krype, ikke sitte og ikke rulle seg...må bare ha tålmodighet..man må ikke ha det så travelt sier alle til meg. Jeg gleder meg til hun kan sitte =)))

Skrevet

Jenat vår kan krype og rulle. I dag satte hun seg opp for første gang. Hun er helt turbo, og jeg skulle virkelig ønske at hun roet tempoet ned litt... Syns ikke det er så kjekt med blåmerker på ei 6mnd gammel jente... Aller helst skulle hun vel ønske at vi kunne krype, sitte, leke, spise og alt det der for henne, men jeg er nødt til å lukke ørene for skrikinga av og til:) Så det meste har hun lært seg i raseri!!

Skrevet

-Min gutt rullet fra rygg til mageda han var 3 mnd, ved ca 5 mnd tilbake, men gjør bare dette i sengen. Ved 5 1/2 mnd begynte han og åle seg, og det går i super fart :-) Framover med en gang, ikke bakover som mange gjør først. Sitter forholdsvis stødig, men ikke stødig nok til å sitte på gulvet. Min første gutt hadde gooood tid, begynte vel å åle seg ved 8 mnd og krabbet ved 10 mnd, gikk ved 15 mnd :-) Så barn bare er forskjellig, og nyyyyt det så lenge de ligger på ryggen!

Skrevet

Han ruller over fra rygg til mage, dette har han gjort siden han var 4 mnd. Ikke fra mage til rygg, ikke kontrollert i alle fall :)

Sitter ikke helt stødig ennå, kun hvis han har noe å holde seg i. Setter seg ikke opp selv.

Han kaver fælt og er meget frustrert om dagen for han vil så gjerne fremover, men har ikke knekt koden. Får rompa til værs, men ikke overkroppen så da skjer det ikke så mye :) Går mye rundt i ring da, så jeg legger leker i en ring rundt han så snur han seg etter de i tur og orden. Men mye frustrerte hyl om dagen ja, gleder meg til han skjønner hvordan han skal komme seg fremover. Selv om det er jo litt deilig nå som jeg vet at jeg finner han igjen på tilnærmet samme sted som jeg la han ned hvis jeg går en tur på do eller noe :)

Skrevet

Gutten min er 6 måneder og han snur seg og ruller( fra 2 mnd), kryper overalt, tar aviser fra kaffebord, river de, elsker å flytte på ting, begynte nettopp å sette seg ned men faller på side etterpå:-) Jeg er nesten sjokkert hvor tidlig han begynte å snu og krype, eldste datter begynte å snu ved 9-10 mån og krype enda senere...

Skrevet

Her har lillemann det travelt;)

Han setter seg opp selv (begynnte når han var 5mnd), snur seg begge veier, krabber, klapper og reiser seg etter møbler og alt annet han får tak i. Det er jo moro med alt som skjer med de små, men siden dette er tredjemann og sistemann håpet jeg liksom på en rolig baby denne gange, men nei da... Han er 1-2mnd før begge sine søstre var.

Litt å passe på her om dagen gitt;)

Skrevet

Min gutt på snart 7 mnd ruller fra rygg til mage...heeele tiden men ikke tilbake. Han har vel gjort det en gang men fant ut at det ikke var noe artig. Når han ligger på magen på gulvet beveger han seg rundt sin egen akse men ikke framover eller bakover. Han bare strekker seg så langt han kan etter det som ligger forran han..og klager :) han tar livet med ro.Når han ligger i vognen prøver han å sette seg opp. Hvis han støtter armene på sidene så kan han nesten klare det. Han er ikke så veldig stødig når han sitter selv...i stolen sin for.eks. Må bygge opp endel rundt han. Men han er en glad gutt som sover hele natten:)

Skrevet

Hei,

Jenta vår har ålet seg bakover en ukes tid nå (til hennes STORE frustrasjon).. i tilegg har hun de siste 3-4 dagene klart å heise rompa såpass høyt opp at hun står på alle fire ;o)

Hun ruller alltid over fra rygg til mage (vil IKKE ligge på rygg lenger)

Har rullet fra mage til rygg også .. men det er litt mer tilfeldig..

Spinner rundt sin egen akse.. Drar seg opp i sittende i vognen ..og sitter godt i sin Stokke Tripp Trapp stol m/pute ;o)

Skrevet

jenta mi er 7 mnd, og hun ruller fra mage til rygg og omvendt.. også åler hun seg bakover. Hun sitter selv uten stötte, men klarer ikke å sette seg opp selv ennå. Pröver alt hun kan på å komme seg opp på alle 4, men gir opp til slutt.. hehe.. Er mester i å åle seg fast under spisestuebordet..

Skrevet

Gutten min 5,5 mnd. Han ruller seg fra mage til rygg (siden 3mnd) men ikke fra rygg tl mage. Men trur ikke det er så lenge til for han har begynnt å prøve. Når han ligger på mage klarer han å dra seg litt frem (det lengste ca 1 metere) og snur seg runt sin egen akse. Han blir veldig sint når han vil frem og ikke helt for til teknikken. Han bare kaver med hele kroppen så noen ganger klarer han det til men ikke alltid. Han kan ikke sitte selv på gulvet men kan sitte veldigt fint i spise stolen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...