Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Nå er magen hans i gang men han er våken en gang i timen enda selv om magen er bedre. Jeg må ha litt søvn snart og han er 8 mnd så jeg kan nattavvenne han. Har ikke gjort det før, siden han noen dager når han slet skikkelig med magen ikke ville ha noe annet enn pupp. Han legger seg uten problemer og sover på dagtid. Nå spiser han 4 måltider om dagen og pupp i tillegg, og skal avvenne han neste helg for da skal jeg hjem til mine foreldre som skal hjelpe oss. Men tror dere at avvenning virkelig kan føre til at han sover hele natta?
Gjest Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg tror de vil fortsette å våkna så lenge de er urolige i magen/sliter med magen på natta. Men når magen er bra, så skal de jo sove bedre på natta når de skjønner at de ikke får noe service på natta. Ingen service vil si at de ikke skal bli tatt opp av senga, gitt vann eller smokk eller å bli snakka til..så det er jo ganske strengt!! I barselgruppa mi på 8 stk, alle er rundt 8-9 mnd, så er det ingen som sover natta igjennom...men de får en form for service. Han ene har vært avvent puppen i 2-3 mnd nå, men våkner enda 2-3 ganger per natt for kun en slurk med vann!!! Når vi skal avvene, kommer jeg til å ta det gradvis - ikke ta bort all service med en gang - jeg synes det er altfor strengt...men andre gjør det hardt og bruktel og de får jo igjen for det. Uansett så ønsker jeg dere lykke til:-) Vi driver å manner oss opp til avvenning selv...
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 hei! har du tenkt på at det kansje er noe du spiser som han får gjennom morsmelken. det trenger ikke å være matallergi men intoleranse. Jeg har dette på begge mine en på 16 mnd og en på 5 uker. Prøv morsmelkerstatning, hjelper ikke det kan det være kumelk intoleranse (tarmene klarer ikke å fordøye proteinene godt nok) dette kommer ofte om kvelden, når melken du drikker/spiser har gått over i morsmelken og han drikker det. NB! vanlig morsmelkerstatning inneholder melkeproteiner, du må evt kjøpe spesialmelk på apoteket. Ta kontakt med lege først, snakk med dem om dette hvis ikke dette har vært oppe før. Hvordan er avføringen? hvis den er veldig løs etter begynt med fast føde, kan det tyde på intoleranse for en eller flere matvarer.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2008 Jeg spiser/drikker ikke melk. Han har hatt hard mage og vært forstoppet siden før han begynte på fast føde. Han har nå fått movicol og han har begynt å bæsje hver dag. Han har ikke vondt i magen og vi har testet han for de fleste allergier på sykehuset, får vel svar om ikke så lenge. Jeg tror ikke det er noe jeg har spist i det hele tatt. Han blir tusen ganger værre med mme så det tror jeg absolutt ikke er noen løsning nei. Svisker har ikke hjulpet, vann har ikke hjulpet, laktulose/duphalac har ikke hjulpet massasje har ikke funket, akupunktur har funket litt, men han har ikke begynt å bæsje av seg selv av det. Han hadde så hard mage at han hadde rift i endetarmen av å bæsje, han fikk redsel for å gå på do siden det gjorde så vondt. Alt er sjekket... Jeg trenger bare råd om hvordan vi kan få han til å sove bedre... Han er begynt å bli bedre, med sovingen, han har nok kommet inn i en dårlig vane eller noe sånnt. Ser ut til å våkne sjeldnere nå enn for noen dager siden, ca hver andre, tredje time. Nå! Tror dere at å nattavvenne han kan ha en positiv effekt på sovingen hans??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Ja det tror jeg! Vi avvente henne for 1.5 uke siden og det ble helt fantastisk mye bedre etter noen dager!!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2008 Takk for svaret Trultemora og Nisse-Emilie, da prøver vi på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå