Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Våkner mellom 0400-0600 og da vil han opp i sengen til oss. Vi lar han få lov til det da vi synes det er koselig selv, og at han er en ordentlig kosegutt. Han nyter det. Det jeg er streng på er at han skal sovne i sin egen seng. Har en bekymring og det er at vi venter nr to om en mnd. og lurer på hvordan det skal gå da. Vi har en king size seng så jeg håper at det fortsatt skal gå bra. Tenker også at det er lettere å få babyen til å legge seg tilbake i sengen sin etter amming, enn lillemann. Hva med dere andre?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Vi lar henne sove resten av natta i vår seng. Vi får vår neste om 4 mnd, men har faktisk ikke tenkt så langt framover. Syns bare det er koselig.
Willy Wonka Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Ja, alltid. Våkner ofte kl. 5. Henter han over i vår seng og da sover han videre til ca. 7. Så deilig, atte!
Snupi27 Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 hadde emilie gått med på det hadde vi UTEN TVIL gjort det!! =) hun våkner 5.30-6.00 og nekter å sove mer.. uansett om vi tar henne inn i sengen vår og prøver å få henne til å sove igjen..
gutt07 & jente09 Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Veslesnuppen vår kommer opp i senga vår hver natt. Henter han hvis han begynner å gråte... Klokka kan være alt fra 24-07... Vi synes det er kjempekos!!
Mandragora Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Vi henter henne også iløpet av natta/morran uten problem, er nøye med å legge henne i senga, der sovner hun tvert. Så lenge man ser at det går bra med legging og soving i sin egen seng når det ikke passer å ha de hos foreldrene så ser jeg da ikke noe problem med det
Kaja_07 Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Samme her - henter i løpet av natten. Syntes det stort sett er kos - bortsett fra når han sover veldig urolig. Men vi har ikke tolmodighet og krefter på natten til å prøve å vende av med det..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Hvis dere synes det er ok å bli forstyrret i søvnen av dette hver natt så vær så god! Jeg mener det, er dere fornøyd med situasjonen så er det jo ikke noe problem. Hvis du lurer på hvordan det kommer til å gå så kan jeg nok med sikkerhet si at toåringen kommer nok ikke til å begynne å sove i sin egen seng av seg selv.. Dette "problemet" må man bruke noen netter på å få bort, men det lar seg fint løse om man bestemmer seg for å være sta noen netter. Vi brukte to netter, han kom fjorten ganger den første natta, tre den andre og etter det har han aldri mer kommet til oss på natta (er seks år nå :-) Så er det slik dere vil ha det så ha det slik, er det ikke slik dere vil ha det så bestem dere for å gjøre noe med det. Bare vær 100% konsekvente.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 vist snuppa e veldig urolig på natten får hun komme inn til oss..men vi går først et par ganger frem å tilbake for å vise at hun skaø sove i sin seng.. om hun våkner 6 om morningen prøver vi å ta henne inn til oss å få henne til å sove der 1times tid, men det e klinumulig.. da er hun lysvåken å bare skal leke.. snuppa vår sover ganske urolig når hun sover i vår seng så helst prøver vi å få henne til å sovne igjen i egen seng;)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 Vi synes ikke det er et problem, bare kos :-) så vi fortsetter nok med å ta han opp i senga vår ja. Tror han trenger den kosen jeg
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 jeg er så heldig at jeg er alene med en 180cm seng... så jeg blir glad når hun våkner og vil opp. hun ligger sammen med meg fra ca 24 og resten av natta, kjempekoselig:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 Til Mina's mamma : Hvordan har det seg at du som alenemamma ( singel) er i 1.pp? Ikke kritikk altså, bare litt nyskjerrig.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 Småtten her på 22 mnd vil ikke sove sammen med oss.. da bare hopper han rundt.. har aldri prøvd hvis han våkner på natta da.. da har jeg bare gått inn med han igjen.. tror ikke jeg hadde sovet like godt med han.. usikker.. men hadde vært deilig om han sovnet fra seks til syv sammen med oss.. men.. da skal han bare hoppe rundt oppi senga der.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #14 Skrevet 25. november 2008 Her i huset er det ikke aktuelt engang. Sove gjør man i egen seng, og natta varer til klokka er minst 6. Etter det kan småen få stå opp, og da kan han godt komme opp i senga vår og herje litt og kose, men aldri noe soving der. Var selv av sorten som smøg meg opp i senga til mamma og pappa i løpet av dagen, og det var et h&¤% for både meg og dem å venne meg av med det. Deres erfaring var den at jeg startet med å krype over (bli hentet over) i 5-tida, når jeg etterhvert hadde lært meg og gå, og hadde flyttet ut av sprinkelsenga ble det bare tidligere og tidligere. Og jeg husker enda enkelte netter jeg tusla meg over i den andre senga, bare for å finne ut at mamma og pappa ikke hadde lagt seg enda... Så, for å spare oss masse jobbing senere er vi veldig strenge på det der.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 De er små bare en gang så jeg nyter det. Er ikke så streng på det for jeg har to fra før og det har gått seg helt fint til etterhvert. Mini våkner stort sett hver natt og vil gjerne ha pupp ennå og han koser seg sånn at jeg lar han få. Tenker å trappe ned etterhvert som han nærmer seg 15 mndr så da tar vi det gradvis.Har aldri hatt barn som har sovet rundt før de var 2 år men når de først fannt utav det så har det gått helt fint. Nyt dem mens de er små!
trebarnsmamma84 Skrevet 25. november 2008 #16 Skrevet 25. november 2008 Da gjorde me med Victoria, og me trengde ikkje å ha noken "fæle" netter med ho...ho sovna fint i si eige seng når ho fant ut at ho ville da...då var ho vel ca 18-19 mnd...sander er 19 mnd no...og emil er 5...da me gjere no om natta er at eg og emil søve nede på soverommet vårt...så når sander vokner går mann min opp til han, og legg seg med han på dobbeltsenga sander har på rommet sitt....!!! Da har fungert veldig godt, og da e dei nettene han ikkje voknar...eg trur dette finn folk ut av sjølv, ...eg veit med meg sjølv at eg synst da e veldig kos å ha dei i senga med meg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå