Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld språket, men er litt fortvilet nå.

Mini holder på å få hjørnetennene og har derfor sovet lite i det siste. Nå hadde jeg satt vognen ut på verandaen og der lå poden og sov søtt og godt, helt til nabojenta bestemte seg for å leke med hundene i hagen. De la leken til nederste del av hagen, helt inn i hjørnet mot huset vårt, ca 5 m fra der hvor mini lå og sov. Og de bråkte sånn at det slo ut på babycallen! Kan ikke nekte dem å styre i sin egen hage, men synes da virkelig at det skal være mulig å ta litt hensyn. Spesielt siden hun helt tydelig så at barnevognen stod der. De har stor hage så de kunne jo ha lagt leken til andre siden av huset!

Skulle ikke sagt noe om det var guttungen på ti, men dette var eldste dattera på 25. Synes en voksen burde klare å tenke litt lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du er irritert, det hadde nok jeg også blitt, men til hennes forsvar, så er det faktisk ikke sikkert hun er klar over at det faktsik ligger noen i vogna der. Mulig hun bare tror at dere lar vognen stå ute... Om hun ikke har barn selv, så kan du ikke forvente at hun skal forstå. Men som sagt - jeg hadde nok blitt irritert selv...

Skrevet

Vil tro at hun skjønte at han lå der og sov siden jeg gikk ut og sjekket han like etter at de kom ut (måtte se hva som slo ut på babycallen), men jeg kan jo ikke vite det sikkert.

Jaja, nå er han våken så da er det vår tur til å gå ut og bråke litt i snøen :)

Skrevet

Jeg også hadde blitt irritert, men det fordi man lever i sin egen lille boble. Den boblen er det ikke så lett å se for andre desverre. Du kunne jo snakket med henne, lagt det frem akkurat som det var - de fleste ville forstått. Så hadde du sluppet den irritasjonen :)

Skrevet

Uff, kjenner meg igjen. Har ett sånn bofellesskap av psykisk utviklingshemmede mennesker som nærmeste nabo. Verandaen hvor lillegutt ligger å sover, som har tak og rett utenfor stuevinduet, vender da mot dette bofelleskapet. Der er det ett par som roper i stedet for å snakke, og de bare går ute å roper og holder på alene innimellom. Lillegutt våkner som regel da. Er så irriterende atte fy....For ikke å snakke om de som jobber der, som satt ute i hele sommer og røkte og snakket og gap-lo, og det høres ekstremt godt her hjemme. Heldivis var lillegutt mindre da og med ett bedre sovehjerte enn nå, og våknet sjelden, bare jeg som irriterte meg grønn. Men kan liksom ikke si noe da... selv om det bofelleskapet ikke burde vært plassert midt inni ett boligfelt spør du meg....

Skrevet

Unnskyld meg, men er dere så stressa over at ungen våkner burde dere legge barna på soverommet. Det er faktisk noe som heter at det skal være ro mellom 07:00-23:00. Mellom det må folk få gjøre akuratt det de vil.

Skrevet

Sånn, da har vi vært ute og husket, måket og lært at snøen er fryktelig, fryktelig kald når man tar vottene av. Irritasjonen forsvant med snømåkingen og ble erstattet av litt dårlig samvittighet for å ha kaldt naboen en "helvetes dritt". De er faktisk veldig hyggelige.

Polly og lille Ella: De fleste barn sover bedre ute, og da er det normalt når man har problemer med sovingen at man prøver å legge så godt rette til god søvn som mulig. Jeg mener også at det er normal folkeskikk å prøve å ta litt hensyn til sine naboer. Jeg kunne for eksempel aldri ha funnet på å klippe gresset 22.00 på kvelden, selv om det er en hovedregel at det er først etter kl. 23.00 at det skal være stilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...