Gå til innhold

Dunker hodet i ting/ gulvet når han blir sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 14 mnd har en merkelig greie med å dunke hodet i ting når han blir kjempesint. Legger seg gjerne på kne og slår pannen i gulvet med vilje. Han slår seg jo selvsagt, og gjør det bare én gang. men han gjør det ofte igjen neste gang han blir sint. Ser ut som han blir så sint at han ikke vet hva han skal gjøre.

Han er ellers en svært blid, mild og oppvakt type. Veldig snill og grei. Snakker litt allerede, har vært litt tidlig ute for alderen hele veien. Så det er ikke noe som tyder på noe galt heller. Men blir altså veldig sint når han blir sint. Så sint at han dunker hodet! Han blir fort blid igjen.

Andre som opplever liknende? Grunn til bekymring?

Skrevet

Min sønn var og sånn..... Verdens blideste unge, men dunket hodet hardt i gulvet når ble sint, men min gjorde det flere ganger etter hverandre.... Jeg vet ikke om det er veldig vanlig og om det betyr noe spesielt... gutten min er snart 15, og er en flott gutt på alle-måter. Han holdt på med det hode-dunking greia i ett par år, bare sluttet sånn av seg selv....

Min sønn venter i dag på utredning for add, men jeg kan ikke akkurat se noen sammenheng....

tror det hode-dunking greiene er mer en slags fase for noen jeg.

Skrevet

hehe gutten min på snart 16 mnd gjøre også de når han blir sint. Han slenger seg rett ned på kner og raskt ned på magen og denger hodet i golvet:P Tror ikke du skal bekymre deg;)

Skrevet

Jeg tror også det er en fase, men det er ikke noe moro.

Jenta mi er 16 mnd og gjør akkurat det samme. I tillegg dunker hun sitt hode i mitt (au au) og prøver å bite meg. Dette skjer bare når hun blir sint og frustrert, og hun er som din, en ellers veldig blid og fornøyd unge. Vi krysser fingrene for at det passerer snart :-)

Skrevet

Nesten som å høre vår sønn da han var liten. Nå er han 5 år og det er lenge siden han gjorde det sist. Begynte å lurer litt på han jeg da han gjorde det såpass ofte og gråt seg igjennom dagene men som sagt....det gikk over.

Vår datter som strax er 20 mnd gjør det også. Hun blir så sinna når hun ikke får det som hun vil og da dunker hun hodet i gulvet. Hun reiser seg opp for å se om vi ser henne, hun snur seg ned og gjør det igjen. Gråter så fælt........hihi....men trøsten er at det går over igjen.

Tror det er de små sin frustrasjon over det å ikke bli forstått alltid jeg. De har jo ikke så utviklet språk ennå så det er nok derfor, pluss aldri så lite temperament tenker jeg.

Jeg bekymrer meg ihvertfall ikke:)

Masse lykke til......

Skrevet

det er nok ikke noe å bekyrme seg for! :) men jeg vil tro at det er lurt å ikke gi barnet oppmerksomhet når de gjør det? er mulig det blir en vane for at mamma eller pappa skal komme flygende :)

Skrevet

Virker som de alle har en periode med liknende. Her i huset forter mini seg med å slikke på det nærmeste han finner hvis han blir sint. Legger seg gjerne ned på gulvet å slikker på det. Samme greiene. Må ta meg sammen for ikke å le eller gi for mye respons på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...