Gå til innhold

Epidural og annen smertelindring

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikke epidural ved forrige fødsel.

Da var jeg egentlig kommet til et punkt der jeg var utslitt og lei alle smertene.

Jeg hadde 5 min mellom riene kl.06.00 om morgenene, og fikk epidural ca. kl 18.00.

Jeg ba ikke om det, men jeg hadde med meg en jm student, og hun spurde om jeg ville ha epidural. Og da hadde jeg sikkert sagt ja, uansett hva hun hadde spurd om....

Det var jo en befrielse å få epiduralen... snertene var så og si borte og jeg sovnet.

Men fødselen stoppet opp, og de måtte sette meg på drypp, for å få fortgang på sakene igjen.

Og etter fødselen så hovnet jeg så mye opp at jeg rett og slett ikke greide å gå på toalettet selv... og fikk av den grunn heller ikke ligge på hotellet, som jeg hadde gledet meg til.... måtte ligge på 4 mans rom på barsel, og det sier seg selv at det da ikke vart mye ro, alltid en baby som skrek og mye trakking ut og inn av rommet.

Og det å måtte kateteriseres flere ganger i løpet av dagen, nar man er hoven og sår....var IKKE noe hyggelig!!!!

Så denne gangen vil jeg ikke ha epidural..... koste hva det koste vil.... derfor håper jeg selvsagt at denne fødselen ikke skal ta så lang tid.... og at noen av dere kan fortelle meg om alternativ smertelindring, som har fungert for dere...

Jeg har lang tid igjen til en fødsel enda, men begynte å tenke på det da jeg gikk innom siden her....

KG

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139150281-epidural-og-annen-smertelindring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at det er en bivirkning man kan få av epidural....

Min datter var ute på to press!!

Jeg sto og gikk helt til jeg sa at nå er jeg sikker på at babyen kommer ut hvis jeg presser en gang :-)

Da sjekket de meg. Så det kan jo hende hun lå en del lenger en nødvendig fordi jeg ikke kjendte skikkelig pressriene da, men jeg fikk beskjed om ikke å presse, så jeg gjorde som jeg fikk beskjed om...

Det hadde jo gjerne ikke vært så lett å la være hvis jeg ikke hadde hatt epidural, men så ble det bare et par pyntesting på meg...

Ikke vet jeg, men fikk forståelse for at det var mest sansynlig epiduralen som gjorde det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...