lillespire08+10 Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hører de sier at søvn avler søvn. Er dette tilfellet for dere? Min pjokk kan sove MYE i løpet av en dag, og kan sove lite i løpet av en dag, men samtidig kan natten som kommer være helt lik. Han er 3 mnd. Gjelder "søvn-avler-søvn" alle aldre på babyer, eller kun de helt små? (0-3mnd) Noen som har erfaringer å dele?
anette&tutta mari :) Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 gjelder ikke her... og var ikke sånn i starten heller... nettene er helt like her uansett. jenta mi er 4 mnd
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Slik jeg har forstått utsagnet "søvn avler søvn" så betyr det at det ikke er noen automatikk i at om man prøver å holde barnet mye våkent på dagtid så skal det sove mer om natten. Det er ofte tvert imot! Derfor sier man at søvn avler søvn, altså at gode soveperioder om dagen også i de fleste tilfeller gir god søvn om natta.
It's all about me Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Søvn avler søv hos begge mine barn iallfall. Det var først da jeg flyttet dem på eget rom rundt 2 mnd gamle de sovnet lettere og tidligere om kvelden. Og når de sovnet tidligere sov de også hele natten. Det var dette som igjen annla starten for dagdupper. Så søvn avlet søvn )
Gjest Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Nei, søvn har aldri avla søvn her. Nå er frøkna 8 mnd neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå