*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Har ikke hatt mensen siden September, men har testet negativt. Skjønner igrunn ingenting, så kommer ikke tanta snart så skal jeg kontakte legen. For er så utrolig kjedelig å gå sånn her. Får igrunn bare vente å se! Selvom jeg er utrolig lei denne ventingen og en kjempe teit sykluss som bare tuller! Det å ha prøvd i 34 mnd merker man på forholdet til tider, men er enkelte folk som ikke skjønner det. For det er de som blir gravide med en gang, og andre som virkelig må streve. Det er virkelig ikke noe moro å være en av de som strever, for det er tøft! Ihvertfall når man virkelig ikke har ett større ønske enn å få baby. Så til dere som strever, ikke mist troen. En dag vil det bli vår tur:) Tenk hvor stolte vi er da. Ikke minst tenk hvor hardt vi har jobbet for å få en liten i våre armer, vi kommer til å bli kjempe flinke mamma'er! Prøver så virkelig å være glad på mine venners vegne som er gravide, men er ikke så lett som man skulle ønske! Er det bare jeg som er sånn? Hvorfor skal det være så vanskelig? Føler meg så sinnsykt misslykket når det ikke klaffer for oss, men for alle andre i vennekretsen. De spør HELE tiden om vi har blitt gravide, og de veit vi sliter og at den dagen jeg blir det kommer jeg til å si det. Jeg startet en ny blog som bare skal handle om prøvinga, for det er så mange der ute som lurer på hvordan det går med oss. Og det er utrolig koselig å vite at det er så mange som tenker på oss, det setter vi utrolig stor pris på! Per idag har jeg ikke hatt mensen som sagt siden 16-20 September. Har testet negativt idag, så begynner å lure. Er ikke første gangen jeg er over, og det er veldig frustrerende. Så om jeg ikke er gravid denne gangen og mensen kommer, skal jeg kontakte legen og spørre om hvorfor mensen uteblir så mange ganger. Så om noen vil innom å følge oss så bare spørr etter link:) Dette var dagens syting fra meg, takk for at du leste.
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 21. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. november 2008 Må legge til en ting til! Ja, vi er fortsatt unge 21 og 24 år. Men har snart holdt på i 3 år. Fortsetter det sånn som dette er vi ikke unge lenger heller
*Ønskergjerne* Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 hei Silje:) det er ikke noe greit det når TR ikke kommer,bare den hadde kommet hos deg snart!!så har du no å forholde deg til liksom. men råder deg til å kontakte lege snart,prate litt,kan være d ikke er mye som skal til for at du har spire inni der:) **håper masse for deg** jeg har vært hos legen,tatt UL,å prata,å fortalt at vi er prøvere... ho sa jeg måtte komme tilbake når jeg var innstilt på litt 'hjelp' (sikkert pergo eller no d da) men håper no skjer snart,både for deg å meg å de som virkelig har stått på for å få spire.. det er ikke alltid like lett,skal jeg fortelle dere!!! å som silje skriver,det kan slite på forhold... (jeg blir grinete å sur,men har en GOD Å SNILL;IKKE MINST TÅLMODIG samboer:o) å det er jeg gla for:):) Silje fortjener virkelig spire før meg faktisk... <3 klem
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 21. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2008 Hei snuppa mi:o) Alt hadde vært så mye greie om den kom ja, for hadde jeg vært gravid hadde den ihvertfall slått ut nå?! Ja, skal få kontaktet legen til uka om tr ikke dukker opp i helga! Ååå, er dere ikke instilt på å få hjelp? Ja, det blir sikkert no pero da ja.. Vi får håpe det, er ikke like lett å håpe det men.. Kan ikke si jeg fortjener en spire før deg egentlig;o)
*Ønskergjerne* Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 :-D joda,vil jo at noe skal skje-men vil ha prøvd litt te først tror jeg. å håpe vi greier d uten hjelpemidler:) håper du enten får TR,ellers skal du ringe legen mandag! ordre fra meg:) hehe:D
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 21. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2008 Da har jeg tatt i mot ordrene fra deg;o) Hehe
grace&hope Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Vi er "bare" i 15pp, men skjønner fortvilelsen og frustrasjonen din! Og ja, det er tøft å være en "sliter". Det påvirker hele hverdagen. For vår del er det kjempeviktig at jeg og mannen er flinke til å snakke sammen når det kommer vonde følelser, det har gjort at forholdet vårt har blitt sterkere, selv om det selvfølgelig er slitsomt og enklere sagt enn gjort:-) Og nei, det er ikke så lett å glede seg på andres vegne når man så veldig, veldig gjerne ønsker å bli gravide selv! Helt naturlig, tro meg! Ring legen over helga, ingen grunn til å pine deg selv med mer venting og luring. Mange tanker og lykke til!! Klem
*Ønskergjerne* Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 hei silje-snuppa:) husk,er det ingen mensen i morra,ring legen:o) ordre fra meg vettu:) ferdig i fjøset for nå jeg:P ahh... hei hei,grace&hope ) like mange pp'er vi to:) begynt no utredning du?? hvor kommer du fra??=) klem fra meg (15 kjedelige pp)
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 hei vennen!skjønner deg så veldig veldig godt Silje, og unner deg virkelig en liten baby nå altså... hver uke er det en ny venninne som blir gravid og eg skjønner deg. selv er jeg bare 20, men har holdt på siden jeg var nesten 19. det kan være mange faktorer som spiller inn, kan også være at du og han hadde greid det helt fint med noen andre, at dere ikke passer sammen sånn, men når dere får alt mulig av hjelp, så får vi krysse fingrene snart:D var gravid når jeg var akkurat fylt 17, med en one night S, og var ikke klar, og kjente ikke faren osv,tok abort, angrer sykt egentlig, men jeg hadde en grunn til å gjøre det den gangen. men da måtte jeg teste meg sikkert 5-6 ganger før den viste positivt. var 2 mnd på vei når den viste positiv, så ikke gi opp håpet:) men lege må du jo gå til, når det er gått så lang tid uten at det er noe=D må gi beskjed når du har vært hos legen da, og si hvordan det gikk:D mange goe ønskeklemmer fra bergen*
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 23. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2008 Hei Stinebergen:) Takk for koselig svar.. Om du har msn kan du ikke sende den på PM til meg? )
Gjest Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Føler virkelig med deg og kjæresten din, men hvorfor har du vært og sjekket deg? 34 måneder er jo virkelig lenge!! Jeg sier ikke dette for å være dust, men det kan vel ikke skade å sjekke seg når dere har prøvd så lenge? Jeg håper i allefall det klaffer snart, for deg og alle oss andre som sliter!
Gjest Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 "hvorfor har du IKKE vært og sjekket deg?", skulle det selvsagt stått. Går litt fort i svingene her.
twoboys & a girl Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Skjønner at det tar på. Husker selv alle spørsmålene om når vi hadde tenkt til å få barn ol. Fortalte ingen at vi prøvde, så hadde ingen å prate med heller. Da jeg prøvde å få første gikk det hele 4 år nøyaktig før vi klarte å bli gravide. Alle prøver var normale. Hadde mer eller mindre avskrevet at jeg skulle få barn da det plutselig satt en spire der. Skulle inn til prøverørsbehandling i april-mai, men klarte å bli gravid i des:o) Når vi skulle prøve på nr to så håpet jeg at det kanskje skulle ta max to år, så var rimelig sjokket da jeg ble gravid på under tre mnd:o) Vil bare ønske dere alle lykke til og ikke gi opp håpet:o)
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 24. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2008 Hei ♥Frk.B 19pp, 1SA Hvorfor vi ikke har sjekket oss er ett godt spørsmål. For det første så er jeg livredd for å få beskjeden om at vi ikke kan bli gravide osv. Derfor! Men i januar skal vi til gyn, så da får vi se! ;o)
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 24. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2008 Ja det tar virkelig på! 4 år, OI. Da har jeg egentlig ikke mye å klage på altså. Så utrolig koselig at dere klarte det selv:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå