Diana,LucasogLeo Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 1 års dagen til lille gutt nærmer seg med stormskitt, og dette skal jo selvfølgelig feires. Skal ha et barneselskap med venner noen dager før, og et familie selskap på dagen. Men så lurer jeg på hva som er vanlig å servere i en 1 års dag? Tenkte da på barneselskapet. Ungene må jo kunne spise det. Noen som har tips elle forslag til meg?
~Roskva~ Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Hei her har vi samme greia, Solveig blir ett år i romjula og vi skal ha både familie og venner med barn på besøk. Jeg kommer til å bake en rund kake til de voksne, og muffins og frukt til ungene. Kanskje noen små havrekaker med rosiner også - de er så lett å holde i små hender og smaker godt. Jeg tror også at vi kommer til å kjøpe sånne flasker med 70%juice og 30%vann (sånn med en ape frempå - husker ikke hva de heter). Jeg har inntrykk av at de fleste små barn liker disse bedre enn brus, og så får de en liten flaske hver.
Trulte76 Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 forslag er sjokoladekake eller muffins og gele. kjekse.
trebarnsmamma84 Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Eg serverte rundstykker med godt pålegg på til mødrene...så laga eg sjokoladekake og boller som barna år...(dei voksne og altså) Elles hadde eg juice og brus til drikke...så fekk mødrene velge til barna sine...og kaffi til dei voksne
Diana,LucasogLeo Skrevet 21. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2008 Takk for svar=) Men er ikkje sjokoladekake voldsomt usunt for de små da?
Barbafin Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Det må være lov å være litt usunn på bursdagen.. Det er jo hverdagen som teller mest når det gjelder kosthold. Vi serverte pølser først og kake etterpå. Sjokoladekake i langpanne til barna og "rund" kake til de voksne. Stor suksess her i huset ihvertfall.
Trulte76 Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 usunt er det jo, men er det ikke snakk om bursdagsfeiring da? Da er det lov å være litt usunn den dagen mener jeg
Me & Ne Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Pølser? Til barna? Jeg tror ikke min ett åring her er helt klar for pølse i brød enda.. ! Også tenker jeg,greit at hun får smake noen bolle eller kake biter,men ville da aldri gitt henne en hel bolle i hånda..??? Stakars mage,er jo ikke noe særlig med masse nytt på en gang,ser for meg juice og brus (...?????) til min lille. Nei her blir det kake til de voksne også får det være opp til hver enkelt hvem som ønsker å dele med sine barn !
Gunda Gråtass Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Hei! Her skal vi også feire 1 års dag snart. Jeg tenkte å bake sjokoladekake og verdens beste til de voksne + at jeg skal bake grove pizzasnurrer for de som i vil ha noe "salt". Jeg kommer også til å kjøpe inn frukt, som jeg deler opp. Drikke blir kaffe til de voksne, juice til de minste el vann. De som vil, får gi barna kake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå