Gå til innhold

Flere som sliter med tette melkeganger støtt og stadig? Noen som har prøvd Lecitin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 7 uker nå, og jeg fullammer. Får lette tette melkeganger i det ene brystet, og pga dette har jeg nok en del mer melk i dette brystet ettersom jeg ofte har måttet begynne med dette brystet.... Synes det er veldig stressende, er jo redd for brystbetennelse.... Løser det med massere, varme, eventuelt nesespray osv. Lurer på om flere sliter med dette? Gode råd? Kommer det til å bli bedre etterhvert som amming og melk blir mer tilpasset? Jeg ammer begge sider hver gang. Pleier å begynne med det brystet jeg avsluttet med forrige gang, men når det er klumpete osv begynner jeg med det plagede brystet uansett. Lurer på å prøve Lecitin....?

Skrevet

Jeg har prøvd - begynte etter at jeg hadde brystbetennelse og evigvarende tette melkeganger for en måned siden. Har ikke hatt tette melkeganger siden - før i dag...

Før i dag var jeg sikker på at det funket, nå er jeg ikke så skråsikker lenger - men jeg var ute i kald vind i dag, så det kan jo være det også.

Jeg ville prøvd det, hadde jeg vært deg. Mannen på helsekosten anbefalte lecithin-granulat (sånne små korn) i stedet for kapsler - han mente det var mer effektivt.

Min lillegutt er også syv uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...