Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 jeg var 87,3 på min første svangerskapskontroll i uke 9, nå er jeg i uke 28 og er 92,5. I neste uke skal jeg på glukosebelastningstest. Jeg er 1,71 høy- og haraktisk tung beinbygning!! Når jeg er 81 kg- da er jeg slank. Hvorfor i helsike skal da legen og jordmora ikke gjøre annet enn å kritisere denne vekta mi?!? De har ikke gjort annet under svangerskapet. Jeg syns de ødelegger hele gleden med å gå gravid når de bare henger seg opp i at BMI'en min er for høy:(( Jeg var stolt over å ikke ha gått opp mere enn 4,8 kg på 19 uker. Men jordmora sa bare "Heldigvis for det, du er jo uansett så alt for stor".. Koselig??? NEI! Så nå skal både hun og legen begynne å sjekke meg ofte, sånn at jeg MÅ på kontroll hver andre uke. Herregud! I mine forrige svangerskap, så gikk jeg opp 20-25 kg, men da fikk jeg ingen sure kommentarer. Er det nå de siste årene at de har begynt å henge seg opp i denne bmi'en?? Jeg bor "på landet", og har ingen mulighet for å bytte hverken lege eller jordmor- vi har ingen andre.. så dette er skikkelig kjedelig... Hvordan skal man da få snudd hodene til leger og jordmødre som bare prater BMI, og ikke ser på resten av fysikken?? Må jeg operere bort noen bein i kroppen for å bli lettere?? ÅÅÅ, JEG BLIR SÅ FRUSTRERT!! Blodtykket hadde også gått fra 75/120 til 90/125! Er sikker på at det er frustrasjon over vekta som gjør det..
Rikard si pia :) Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg skjønner godt at du er frustrert over dette. Jeg var ca 94 kilo og er 1.63 m høy, og legen sa ingenting om vekta mi under siste graviditet. Jeg tror at det er veldig forskjellig fra plass til plass. Men bare ta i mot den ekstra oppfølginen du og tenk at de vil ditt og barnets beste. Og husk å ta godt vare på deg selv Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Jeg tok to gb tester når jeg gikk gravid. (var omtrent som deg, men la på meg mer). Synes det er bra at lege og jm tar vekt på alvor i steden for å ikke tørre å nevne deg. JM min sa bare at siden du har en så høy BMI må vi ta en gb-test. -Helt greit! (tung benbygning eller ikke). Selv har jeg alltid trent 3-5ganger i uka (vekta har kommet i lange skade perioder), og føler ikke at jeg var i risikosonen, men hvordan skal jm begynne å kjenne på bein og muskler for å avgjøre slik???? Men sett de på plass med ekle kommentarer om vekta di!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå