snuffe Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Er det noen av dere som kan fortelle litt om hva øko-IVF går ut på? Og som vet hva det koster hos Nordica? Ikke at vi har gitt oss helt med inseminasjonene, men gynekologen min begynner visst å helle mot å anbefale IVF. Jeg er skeptisk til hormonstimulering generelt, siden jeg ikke har påvist noe feil der, så øko-forstavelsen høres litt mer fristende ut enn vanlig ... Og vet noen om de tilbyr dette i Finland? Innbiller meg at det der er mulig å få åpen donor ved IVF også.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Dytter denne opp jeg Lurer også på hva dette koster sånn ca med medisiner og selve prosedyren...ja alt sammen til sammen ca:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Ofte er flere temaer allerede nevnt her inne - bl.a. øko-ivf. Søk i google feltet så finner dere sikkert noen tråder om temaet.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Har sjekket tidligere linker, men det står ikke konkret hva det koster og hva slags medisiner og priser på det? Derfor jeg lurer.
snuffe Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 Mailet Nordica og spurte litt. Øko-IVF er det samme som det som omtales som lavstimulations-IVF i brosjyrene som ligger på nettsiden deres, og er ganske godt beskrevet der. Koster 8000 for selve forsøket, i tillegg kommer medisiner og donorsæd. Vi sjangler litt mellom flere forsøk på Vitanova eller å gå rett på Nordica. Er egentlig veldig lite lystne på anonym donor, men det hjelper jo ikke med åpen donor om det ikke blir barn av det... Vet noen av dere som har vært på Nordica hvordan donor velges ut når pasienten er singel eller lesbisk? Står bare at de vanligvis velger ut fra mannens utseende, men det er jo ikke så aktuelt for oss. Får man velge karakteristika selv? Vite noe som helst om donor?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 så flott shute:) 8000 ja... fikk du noe priser over hvor mye medsinene vil koste? eller om noen andre vet..sånn ca? Jeg har hatt 6 inseminasjoner og lurer også på øko ivf selv om jeg egentlig ikke trenger det, men tålmodigheten begynner å ta slutt...så hvis dette kan få fortgang i sakene så kanskje:) Når jeg skulle få donor på nordica sendte jeg bare hva slags ønske jeg hadde om karakteristika på nordica...altså...øyefarge...hårfarge og evt høyde. fikk også vite vekt på donor, men det har jo ikke blitt noe barn enda da. Er litt spent på hvor mye medisiner koster...selv om det ikke skal stå på pengene...så har jeg lyst til å komme i gang fort igjen og det er i den forbindelse jeg lurer på hvor mye alt vil komme på sånn ca... det blir jo 8000 pluss overnatting i et par netter, for det er vel uttak og innsett med to dagers mellomrom. og så i tillegg da medisinene. hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå