Gå til innhold

TIL DERE SOM LAGER GRØT SELV: hvordan får man fullstendig finmost den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant du hirsekorn du? Jeg kjøpte hirsegrøt på sunkost - samme opplegget som Bjørn havregrøt. Den er finmost, veldig! Hvor fikk du tak i det?

Men tilbake til spørsmålet ditt, jeg kjører Bjørn havre i foodprosessoren (hvordan skrives det??) - det blir bra av det!

Kan jeg spørre om en ting til kanskje, hvor mange typer grøt lager du? Her går det i havre og hirse - en med og en uten gluten.

takk for svar! kjøpte hel hirse på naturli'vis helsekost, merket er helios=) jeg skal begynne med grøt for første gang i morgen, så foreløpig bare laget hirsegrøt i dag slik at den er klar (kan stå i kjøleskap i fire dager). har tenkt å bare bruke hirsegrøt en stund, så tilsette litt gulrot i kokevannet med grøten og finmose den sammen med grøten. så tilsette en skje kaldpresset kokosolje i grøten etterhvert, men nå i begynnelsen blir det kanskje bare så vidt noen skjeer, så venter kanskje litt med å tilsette noe som helst. etter hirsegrøten blir det kanskje havre, men det har jeg ikke tenkt så mye på enda;)

På helsekosten der jeg bor fikk jeg beskjed om at mat hadde de på meny....makan til dustebutikk...men får komme meg til en annen helsebutikk skjønner jeg!:-)

Jeg har morsmelk i grøten. Har laga grønnsaksmos som han får midt på dagen med søtpotet og en dæsj med biff med litt mm på toppen!:-)

Ganske gøy med mat egentlig - synes det var litt vemodig at fullammetiden var over, men skjønner jo nå at alle stadier er morsomme:-)

Lykke til!! Gøy å se på fjeset til de små når de får noe nytt!

Annonse

Han får Bjørn havre - så den er jo egentlig kokeklar! Trenger ikke ligge i vann i forkant. Og det blei jo hirsegrøt ikke korn - men tror det er lurt å gjøre den kokeklar for så å mose det opp! Men dette veit jeg jo egentlig ikke!

Men ja, knuser før grøten kokes ferdig! Det var vel egentlig det du lurte på ser jeg:-)

Bare et lite spørsmål: Hvorfor knuse havren i stedet for å kjøpe Bjørns havremel...??? Høres ut som unødvendig mye jobb! Vesla her på 8 mndr er forresten fortsatt veldig glad i havregrøt lagd av havremel:-) Og hirsegrøt kjøpt på helsekost faller også i smak - det fins nok finere typer enn den du har fått tak i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...