Gå til innhold

Hvor mye sover ditt barn(ca 6uker)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at gutten min sover lite men hadde vært greit å høre fra andre også? :-).Han sover kansje 12 timer i døgnet.Er det lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det hørtes så mye ut. Gutten min sover ca 16-18 timer i døgnet,tror jeg. Som regel er han våken 1-2 timer før han skal sove igjen. Ikke alltid han virker så trøtt, men når han blir lagt sovner han som regel ganske kjapt. Enkelte ganger må vi trille vogna hans en liten stund først. Hender han skriker litt i vogna etter en stund (kan gråte etter 30 min, en time eller noe også) men ofte sovner han igjen og fortsetter å sove i lang tid. Jeg mener å ha hørt at babyens søvn kan beskrives som 30 min bølger. De sover dypt for så å sove litt lettere i løpet av 30 min. Jeg tenker at gråten kanskje kommer når bølgen er på lett søvn om du forstår....?

Jeg har hørt at så små babyer ikke skal være våkne så mye mer enn to timer for å ikke bli overtrøtte. Derfor legger jeg han alltid når det nærmer seg to timer. Hittil har det aldri skjedd at han ikke har sovna.

Ikke alle babyer gråter eller blir sutrete når de er trøtte.

Skrevet

Når på døgnet sover han mest?.Vi har vært til akupunktur med han for å bli kvitt kolikk og han er bedre.Sover litt mere nå.Men sliter litt med å snu døgnet.Når sovner han om kvelden?

Skrevet

hei, har en gutt på litt over 6 uker. Han er også mye våken, og jeg vil tippe at han sover rundt 12 timer.

Vi har slitt med nattesoving helt siden han ble født! Er ofte våken MANGE timer på kvelden. Er ofte litt urolig da, og sutrer og vrir seg. Ender med at jeg ammer han i søvn, noe som altså kan ta flere timer. Han sovner ofte rundt kl 02. Han har aldri sovet i sin egen seng på natta, tross iherdige forsøk! Våkner fort hvis han må ligge alene. På dagen er derimot alt fryd og gammen, og han kan godt ligge alene, både leke og sove.

Får håpe ting bedrer seg etterhvert!:)

Når sovner din da?

Skrevet

Han sovner ca kl 24.Noen kvelder kan det bli litt senere vist han har sovet litt før på kvelden.Vanskelig å holde han våken vist han er trøtt.Før vi prøvde akupunktur sovnet han ikke før kl 05 så det har blitt bedre.

Skrevet

Jenta mi sover ikke så mye hun heller. Ca 12-14 timer i døgnet vil jeg tippe. Dette er min første, og jeg har blitt fortalt (lest og hørt fra andre) at de sover 16-20 timer i døgnet de første ukene, så jeg har fått meg en overraskelse, for det gjør hun ihvertfall ikke. Men, det virker ikke som om hun er trøtt heller, hun er hverken sutrete eller gråter, og hun sovner som en stein når hun sovner. Men, hun kan bli liggende en stund før det skjer. Da hjelper ikke byssing, vugging, eller noe annet som skal virke beroligende (nynning, synging osv). Det hjelper kanskje på at hun sover godt på natten, fra ca 23 til 05-0530, så hun får noen timer sammenhengende søvn da. Etter litt mat, sovner hun igjen og sover noen timer til. Hun sover også mye på formiddagen, men er mer våken på ettermiddagen og utover kvelden. Hun er forresten 6 uker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...