Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mme gir dere etter en full posjon grøt?

Og hvor mye mme drakk de tidligere / andre måltidene.

Når kan en begynne med nattavvenning? Hvor lenge burde de ha spist full posjon før legging? Og burde de kanskje ha to faste grøtmåltider.

Vi har akkurat begynt med grøt, men han våkner fortsatt 2 ganger pr natt for mat... Mener jo selv at han kunne kart seg uten iallefall et av dem... Gjorde det tidligere, og da uten grøt! Det ekstra måltidet har kommet den siste mnd.

Skrevet

Når babyen blir større trenger den jo mer mat, det er jo derfor man begynner med grøt, så det er ikke rart at han er mer sulten og vil ha mer mat på natten.. Jeg ville fortsatt å gi mat to ganger til du har økt opp på grøtmåltidet. Jeg brukte nokså lang tid på å øke opp på grøtporsjonen, har brukt ca en mnd nå og enda får han ikke en full porsjon (iflg det som står på pakken) Har nylig begynt å gi litt grøt på formiddagen også. Når det gjelder det med mme så gjør jeg det slik at jeg blander like mye mme som i et vanlig melkemåltid (200 ml), og bruker da av dette til å blande i grøten. Det som blir til overs (120-140 ml) gir jeg etter at han har spist grøten. Ikke alltid han vil ha så mye, men da har jeg iallefall tilbudt det.

Husk at det er slettes ikke alle babyer som sover natten igjennom når de får grøt, jeg opplevde faktisk at min ble mye mer urolig i begynnelsen - sannsynligvis pga vondt i magen.,

Min får siste måltid i 23 tiden på kvelden og får da ikke mat før klokken 8 neste morgen, så han får vel ikke nattmat i den forstand. Men med tiden skal de jo klare seg fra grøt/melk måltid om kvelden i 19 tiden til neste morgen, men jeg avventer det hele til han er klar.. Han er fortsatt sulten når han får flaska kl 23 så da skal jeg gi han den en stund til..

Skrevet

Her er erfaringene min fra storebror på 2,5 år.

Jeg ga så mye mme etter grøt som han ville ha, etter hvert gikk vi over til bare vann sammen med grøt.

Han drakk vel rundt 180-200 ml til hvert måltid ellers.

Nattavvenning: Husker HS mente at etter 3 måltider med fast føde, kan man begynne med avvenning. Når gutten min var 5,5 mnd fikk han 2 måltider med grøt og 1 med middag og da tok vi avvenningen. Det tok 1 natt så var han avvent (våknet nok mest av vane).

Hvor lenge burde de ha spist full porsjon før legging ? Vet ikke helt om jeg skjønte den.

Grøt er vel greit å ha som fast til frokost og kvelds.

Selv om han våkner 2 ganger pr natt, så kan det ta tid før magen blir vant til grøt. Ikke alle som sover hele natta fra første dag med grøt. Gi det litt tid, for deretter begynne med 1 måltid til med grøt.

Vi brukte ca 3 uker før vi begynte med et måltid til.

De fleste trenger litt mer mat mellom 3-4-5 mnd, da fordi de vokser mer, så det er vanlig at de blir litt oftere sultne.

Jeg ville ikke avvent en 4 mnd. gammel baby som kun får 1 måltid med fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...