spireliten Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Dere som har barn med atopisk eksem, gir dere barna deres melkeprodukter? hvordan virker dette på eksemet i så tilfelle? fikk beskjed av legen å vente med melk til han var blitt større.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg fikk også denne beskjeden, bare å vente med ren melk men ikke ting med litt melk i altså. Hun var en del bedre. Men så kom hun i barnehagen og ei av assistentene nektet å ikke gi henne melk fordi hun trengte kalk, og der var eksemet like ekstremt igjen. Vi fikk henne flyttet til en annen avdeling, og eksemet ble bedre igjen når hun droppet melka. Så det er tydligvis noe i det.
alvis Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Gutten min har atopiske eksem. Han var ganske plaget da han var 2-10 mnd men det har komt seg veldig. Vi smører ham med Decubal morgen og kveld. Det er flere uker siden jeg har måtte bruke hydrocortison.. Han drikker melk og spiser ost og andre melkeprodukter hver dag. Han har ikke reagert på melk og legen vår sa at vi bare måtte gi ham melk og heller ta det vekk hvis ikke han tåler det. Han begynte med kumelk da han var litt over 11 mnd og han er nå 14 mnd.
spireliten Skrevet 26. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2008 dytter for flere råd/erfaringer
Solskinnsjenta Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Gutten vår har atopisk eksem. Han er mest plaget nå i vinterhaldåret. Vi utsatte ren melk til han var vel 13 mnd, og fortsatt drikker han ikke så mye melk - får en flaske når han skal legge seg(er 16 mnd nå). I barnehagen drikker han vann til alle måltider. Ingen som sier noe på det.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Jeg har tatt bort melkeprodukter fra kosten min. Jeg er veldig plaget med atopisk eksem og dette er en av de få tingene som ser ut til å virke. Jeg synes det høres ut som et godt råd jeg, det skader uansett ikke å prøve. Ellers er det bra å unngå alt med sukker i Lykke til. Jeg håper sønnen din ikke blir så plaget som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå