Brno 08,09, + 12:) Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Lurer på eller... begynner vel å nesten sikkert tro at jeg er gravid igjen. Tatt to clearblue som har etter hvert blitt til kryss, men ganske svake. Har vondt i halebeinet som forrige gang... Dette er såååååå ikke planlagt. Jenta mi er 7 mnd så da blir det sånn ca 15-16 mnd mellom. Hadde tenkt at det skulle gå to år i mellom minst. Men ikke aktuelt å ta abort siden vi uansett har tenkt å ha flere barn, men i forhold til jobb og alt blir dette en utfordring! Noe trøst å få?
Gjest Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Gratulerer!!! Var ikke det å få dattera di verdens største mirakel? Tenk at du skal få oppleve den gleden en gang til Tror du bare er i sjokk, du blir nok overlykkelig så fort det går opp for deg at det kommer til å gå helt fint
07 +08:) +10:-) Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 gratulerer sier jeg:) det er veldig trivelig med to tette:) jeg fikk en liten gutt for drøye tre uker siden, så mellom mine to er det da 17 mnd. ingen sjalusi fra storesøster, så vi koser oss kjempe mye og tenk hvor artig det blir for de små når dåm blir større og er nesten jevn gammel:) ang. jobb så var det for min del ingen problem, fikk jobba seks mnd som er grunnlaget for å få opptjent full permisjon ellers så tror jeg dåm tar utgangspunkt i lønna fra permisjonen (?) om du ikke får jobba seks mnd. Lykke til:)
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 21. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2008 Tusen takk dere er så søte! Joda jeg er nok i sjokk, tok litt tid med forrige så tenkte ikke at det skulle gå så fort nå. Skjedd i pausa mellom cerazette og nye p-piller! Jaja for spare de pillene til neste gang hehe... Og jo å få datteren min har vært fantastisk!
Sunniva78 har to små Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Gratulerer!!! Her blir det også ca 15 mnd mellom:-) Blir artig og hektisk, hehe. Angående ny permisjon, så er det kun for førstegangsfødende at regelen om arbeid siste 6 mnd gjelder. For oss med to tette er det nok med 1 lønnsslipp med 100% lønn for å få samme permisjonspenger som nå:-)
Gjest Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Se, du virker allerede mye mer positiv;) Tenk at lille babyen din skal bli storesøster, det blir nok utrolig stas for henne når hun skjønner litt mer av det hele Sunniva, hva mener du med at det er nok med 1 lønnsslipp med 100% lønn? Skjønte det ikke helt..
Mam&Ama Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Gratulerer! Jeg lurer faktisk på om jeg også er det.. mensen er 2 uker forsinket, har vondt i puppene og er konstant sulten, akkurat som sist. Men har tatt to tester og de var negative.. Jenta mi blir 8 mnder i morgen..
Superlykkelig<3 Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Gratulerer :-) Vi har 15 mnd mellom våre gutter, og det er bare helt toppers :-) Litt stress i begynnelsen, men nå er det bare sååååå kos!!! Minsten er nå snart 5 mnd og det har i grunnen gått over all forventning! Så jeg kan bare si en ting jeg.. gled deg!! Lykke til!
Sunniva78 har to små Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Jeg kan referere til det som står i Foreldre og Barn nr 5, 2008: For å i det hele tatt å kunne motta foreldrepenger ved en førstegangsfødsel, må mor ha vært i arbeid i seks av de siste ti mnd. Mange kommende tobarnsforeldre tror at de samme reglene gjelder mellom svangerskap nummer èn og to. Dette er ikke riktig. Det holder at mor har kommet seg tilbake i arbeid, fordi å motta foreldrepenger sidestilles med arbeid. Reglen om at mor må ha vært i arbeid i seks av de siste ti mnd blir dermed oppfylt ved at hun har vært i arbeid èn mnd, og mottatt foreldrepenger de fem foregående mnd. Lengden på arb.perioden er ikke avgjørende, så lenge du kan vise til en lønnsslipp fra arb.giver. Det er ditt lokale NAV-kontor som skal foreta en skjønnsmesig vurdering av det økonomiske spm. Men utg.pkt er den lønnen du har når du går ut i permisjon igjen.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 OK:) Visste at foreldreprenger regnes som inntekt, ble bare litt usikker når du sa at man kun trengte 1 lønnsslipp:) Takk takK!
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 21. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2008 Å nå senka skuldrene seg bare sånn ca ti hakk! Det er virkelig gull verdt å være her inne, så mange kloke damer! Tusen takk igjen!!!! hmm ja dette skal nok gå bra!
liny Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Jeg har fått beskjed fra nav om at jeg må ha inntekt i 6 av de 10 siste månedene før permisjon for å ha opparbeidet meg nye rettigheter. Rare greier dette her.
Sunniva78 har to små Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 ...å motta foreldrepenger sidestilles med arbeid. Dette kan de ikke krangle på!
liny Skrevet 21. november 2008 #14 Skrevet 21. november 2008 Det er riktig. Men man må ha inntekt i 6 av de 10 siste månedene før ny permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå