Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Vår sønn er født i uke 34 og er en forsåvidt frisk og rask gutt. Han ble forløst ved et hastekeisersnitt. Ting har gått greit nok.....eneste er at han har grått og grått fra han var 5 mnd og til han var 2 1/2 pga magesmerter. Når jeg sier grått så mener jeg virkelig gråti.....hele dager. Fant til slutt ut at han var veldig sensitiv i magen overfor melkeprodukter. Ting begynte å hjelpe da vi fikk luket ut det han ikke tålte. Han startet i barnehagen da han ble 3 år og har hatt en fin utvikling. Han hadde ikke så mye språk men greide seg flott da han var så heldig å ha storesøster der (hun er 2 1/2 år eldre). Hun passet godt på lillebroren sin, og de voksne begynte å lure på om han i det hele tatt hadde noen ord. Men det kom da etterhvert. Nå er han 5 år og fortsatt litt urolig av seg(noe kommer nok av at han er litt sjalu av seg for han har blitt storebror og lillesøster har blitt 19 mnd nå). Problemet er at han sliter veldig med språket sitt. Han forstår absolutt alt men ikke alle forstår hva han sier. Var på helsestasjon her om dagen og fikk da vite at premature gutter ofte får problemer med uttalen av ord. Har sjekket ut tungen og at han hører godt så det er bare litt tungetrening som skal til. Blir henvist til ppt nå så vi får håpe det går fort. Men alt dette......at folk ikke helt forstår hva han sier tror jeg gjør han urolig og derfor tøyser han det bort. Nå skal det sies at vi har verdens skjønneste gutt som er familiens gledesspreder:) Han har alltid et smil og noe "kødd" på lur. hihi. Han er sjelden sur eller lei seg.....bare propp full av energi og livslyst. Min venninne sier at han er en liten klovn og det skal jeg love stemmer......... Noen andre som sliter litt med det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå