TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 eller eldre da.... skal reise til nice i februar, og lurer på åssen man gjør det på flyet? sitter ungen i bilstolen (regner vi må ha med den til transport der uansett) eller har de seter til utlån (kommer kanskje an på selskapet også.... vi skal reis med norwegian) takknemmelig for all erfaring dere har å komme med, alt fra hva det lønner seg å ha med på flyet, til hvordan de små reagerte på turen. hun er forresten 16mnd når vi reiser...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 De under to må sitte på fanget til en voksen. Får ikke eget sete. Bilstolen går sammen med innsjekket bagasje. Ta med alt som kan holde henne i sjakk ;-)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 ja, det kan bli en "travel" reise, så aktiv som hun er leste akkurat det om eget sete ja, og tenkte at det blir jo som å ha en kålmark på fanget i flre timer... men men...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Er du heldig så får du et sete med litt plass foran eller ledig sete på ene siden :-)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 20. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2008 tror man kan booke sete med norwegian, så tenkte å booke seter helt framme eller ved nødutgang, sånn at vi har litt mer plass å gå på ..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Får ikke sitte ved nødutgang med barn under 12 år. Hvis du vil være sikker på å få eget sete til barnet må du betale for billett. Ellers er det ofte ledige seter da, så du kan være heldig. Lykke til med reisen!!
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 20. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2008 takk for det, og takk for svar
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Man kan betale for barnebillett til barnet, da får man eget sete til barnet og har dere med bilsete er det kjekt for barnet å sitte i dette. Har valgt denne løsningen selv når jeg har vært ute og reist, og det anbefales absolutt. Da vet dere også at bilsetet ikke blir skadet under transport. En annen ting er at man hos Norwegian betaler pr baggasje og man kan maks ha to stk baggasje hver, skal dere sende bilsetet går dette som en stk baggasje. Bare vær obs på det om dere har mye baggasje. Sjekk hva det koster for eget sete til barnet, så lang tid i forveien får dere sikkert rimelige billetter, og da er det absolutt verdt det.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Det går som regel bedre enn man frykter og 3 timer er jo en kort flyreise. Har reist med både baby og småbarn tur/retur Thailand og det har faktisk gått veldig greit, selvom det blir litt styr og man ikke får slappet så mye av. Jeg har følgende tips å komme med: -Ta med diverse små saker og ting som kan interessere barnet og ta det fram litt etter litt utover reisen. Noen kjeks, rosiner, små bøker og leker. Gjerne noe som barnet ikke har sett før. Smokk og drikke og et kose/soveteppe. Er du heldig sover hun bort litt av turen, mange barn blir trøtte av å fly. -Jeg anbefaler å ta med en sånn sele til å ha på barnet, det kan være utrolig greit å ha på flyplassene blant annet. Små barn vil gjerne ned og gå selv og de vil ikke alltid holde i hånden. Det er fort gjort å rote seg bort på flyplasser...
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Gi barnet nesespray før dere letter og lander. Og evt smokk hvis barnet bruker dette. De har ikke like lett som oss for å kunne utligne trykkforskjeller og det kan bli en smertefull affære for barnet... Det var et mareritt for oss ihvertfall med en på 15 mnd da vi fløy til Hellas i sommer...
Gjest Gul stjerne Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Nesedråper er enda bedre enn spray, tror jeg. Reiste med min på 13 mnd alene nylig. Hadde ikke forhåndsbestilt sete, og tror det lønte seg. Da vi sjekket inn leitet boockingansvarlig opp en treseter til oss alene, og plasserte selvfølgelig ikke noen ved siden av oss. Turen gikk da svært greit. Men lille orm på fanget i to-tre timer tror jeg det hadde blitt veldig svett... Vil anbefale deg å ha med egen mat og drikke. Flymat egner seg jævlig dårlig med lite, nysgjerrig barn; blir fort søl. Ha med boller, brødskiver og andre"tørre" matvarer, så slipper du å stresse med at det blir søl og gris. Kavring er flotte saker, smuldrer ikke opp eller blir klisset lim, og varer leeenge. Drikke på flasker er også å anbefale til alle mann.
Alenemamma :) Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Ikke så lenge siden jeg reiste med gutten min på 13 mnd da. Og vi forhåndsbestilte plass helt framme i flyet, der han kunne stå litt osv( han er ekstremt aktiv:P) Så kom flyvertinnen med en sånn seng man kunne henge opp på veggen og det var utroligt deiligt der satt han å spiste og lekte:) tror det var opp til 12 kg. Vi bestilte ikke sete framme på tilbake veien og det angret vi veldigt på, Så det Anbefalles på det sterkeste:) Ta med masse drikke, mat og leker så du kan underholdet henne:)
***Juanita*** Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Var nettopp ute og reiste med sønnen min som er 15 mnd. Flyturen hjem var på kvelden og det angret jeg bittert på. Gutten min sovnet først, men våknet fort av et eller annet og da var sirkuset i gang. Hjalp ikke med leker og annen underholdning, for han ville egentlig bare sove. Så til neste gang skal jeg sjekke nøyere dette med reisetidspunktet.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 snuppa var 10mnd då vi dro til rhodos.. vi reiste på kvelden ned så hun fikk en flaske med melk når vi skull lette, så hadde vi slik babyseng forann oss der sov hun fra vi var kommet halveis til vi var fremme.. hjem igjen dro vi på dagen å da var hun ganske utolmodig for hun var litt trøtt, men jeg hadde me en del leker for å holde henne i sjakk å kjeks å litt son.. det var ikke noe dans på roser men kunne gjort det igjen..
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 24. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2008 takk for svar alle sammen! vi gleder oss til å reise, men er veldig spent på flyturen. skla planlegge godt, og ta md masse lure ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå