Gå til innhold

Hvilke ullsoker er godt å ha i Gore-Tex sko inn til huden og hvor kan jeg kjøpe dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kald på føtene jenta mi...stakkar

i bhg anbefalte å kjøpe nye sokker

takker for svar

Skrevet

Ullvang sokker er gode og varme. De blir litt store når de er brukt en stund- videre liksom og litt lengre. de er med antiskli under og finnes i størrelse fra 19, tror jeg.

Synes de har funka bra!! men vurder om du skal kjøpe litt mindre enn du vanligvis ville ha gjort.

Ullvang får du kjøpt nær sagt overalt- i alle fall i alle sportsbutikker og også på Coop

Skrevet

kan anbefale ulvangsokker eller tykke janussokker. Husk ull fra innerst til ytterst på beina (jeg bruker ullstrømpis og ulvang utenpå), da funker det best:)

Skrevet

enig med anonym over- bruke ullstrømpebukse med bein under, om ikke så er ikke Ullvang sokkene mye verdt( om du har bomull innerst...)

Skrevet

Men er det ikke ekkelt å ha antiskli i skoene?

Skrevet

bør ikke ha antiskli i skoene,det ødelegger isoleringen!ingen antiskli,bare ull;) og ikke noe bomull under!

Skrevet

Antiskli leder kulde og bør ikke brukes ute om vinteren.

Rene ullsokker ødelegger en del av pusteeffekten til gore-tex o.l. så pass på at det ikke er sokker med 100% ull (hjemmestrikka o.l.), men "teknisk ull". De fleste ullsokker du kjøper er en blanding, og det går flott!

Skrevet

Ullvang sokkene er de beste her i huset. Lillemor er aldri kald eller klam på beina når hun bruker dem. :)

Skrevet

Har sett Ullvang sokker bare med ANTISKLI på G-Sport

finnes det UTEN?

Skrevet

Vil anbefale Ulvang-sokker for de er ikke så altfor, altfor tykke. Ellers har Janus noen som er veldig deilige og myke. På Europris får du kjøpt Trysil-sokken som har mye ull i selve sålen, i hvert fall, og ellers er mer som en vanlig sokk. Synes det er en fordel at de ikke er så tykke, for det er vanskelig nok å få en myk liten fot ned i skoene om ikke sokkene skal stå i veien også! Men selvfølgelig - viktig at de er gode og varme :)

Skrevet

Hvorfor ødelegger ull pusteevnen til Gore Tex? Ull puster jo, eller? Og hva er "teknisk ull"?

Skrevet

ulvangsokkene fra str 25 og oppover er uten antiskli.

Skrevet

Det blir for varmt med et tynt par i ull, og et tykkt par i ull, pluss gore tex sko.

Ull innerst, også ull blandet med andre stoff er best.

Dette er skobutikkens anbefalinger, og barnehagens erfaring.

Skrevet

vi bruker ullvang og trysil her i hus... snuppa er ikke kald på beina.. noen ganger har hun ullstillongs andre ganger ullstrømpebukse å bruker de samme sokkene selv om hun ikke alltid har noe på beina under de

Skrevet

McKinley har samme type sokker som f.eks Ulvang. Jeg har flere par av disse til gutten min, og de fås uten antiskli ned i str. 22 tror jeg. Kjøpte dem på Intersport. Jeg bruker kun disse sokkene inni skoene, ingen strømpebukse under (bruker kun ull-longs nå på vinteren).

Skrevet

Tynn ull er det beste, ull puster og det gjør ikke bomull. Puster ikke sokken blir man først varm, så klam, så kald=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...