Gå til innhold

Uvettige komentarer..

Anbefalte innlegg

Noen som har fått enten rare, dumme eller sårende komentarer under svangerskapet?

Jeg er selv typisk A4 jente som er litt over 8mnd. på vei, og har gått opp ca 10 kg nå og ser helt normalt gravid ut. Har stort sett fått hyggelige utsagn, men noen synes tydligvis de kan slange ut hva som helst og siden jeg er gravid, så tåler jeg hva som helst?!?

Dette er egentlig ikke en klage mld, men jeg lurer på om det er fler der ute..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139147356-uvettige-komentarer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått et par uvettige kommentarer fra svigerfamilien... Sånn type "nå må du passe deg for at du ikke legger på dag så mye, så det blir så slitsomt for deg etterpå" og ikke minst gamle damer som jeg aldri har sett før som kommer bort og tar meg på magen sånn helt uten videre.... Er det sånn at siden man er gravid så er man allemannseie?

Du er definitivt ikke alene Ida-Sol :o)

Ja det kan nesten virke sånn noen ganger. Kom ei jente bort til med på flyet hjem fra en ferie vi var på, når jeg akkurat hadde gått inn i 7 mnd. Hun og ei annen dame i reisefølge hadde kommet fram til at jeg kom til å bli KJEMPE stor. Nesten så jeg spurte om de hadde doktorgrad begge to siden de tydligvis viste dette. Jeg er jo ikke blitt kjempe stor, og babyen er vistnok normalt liten, så de kan ha det så godt :o)

Et annet noe irriterende tillfelle er svigefar som kaller meg "feita" hver gang han ser meg nå?!om vi er alene eller sammen med andre spiller ingen rolle. Vet han ikke mener noe vondt med det, og at det liksom skal være tull, men likevel er det et grusomt ord. Hvorfor ikke si "nei nå har magen blitt stor" eller liknende? Jeg har spurt han en gang om hvor han mener barnet skal få lov å vokse, om det ikke skal skje på magen mener jeg?, men den tok han vist ikke...

Ps: glad i magen :D

Jeg synes kommentaren til min svigerfar var fin. Sist jeg så han, så var jeg i slutten av syvende måned. Da var det 3 måneder ca siden sist han så meg.... Men fikk en kommentar på at jeg så kjempe gravid ut!

Selvfølgelig gjør jeg det!, Hva annet er det å forvente 9 uker før termin?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...