Lillehjertet2 Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Min lille datter på 7 uker er veldig flink til å sove alene i voggen sin på natten, og på dagen kan hun ligge på teppet sitt eller i vippestolen når hun er våken og fornøyd. Men når hun skal sove på dagen er det helst å sovne med pupp i munn, for så å bli båret av meg som gjelder. Legger jeg henne fra meg våkner hun stort sett ganske raskt. Sover i vognen når den er i bevegelse, men stopper den våkner hun i løpet av kort tid. Har henne i Mei Tai når det er noe jeg skal få gjort og må ha hendene fri, men håper jo at hun snart kan sove litt alene på dagen også... Lurer på om flere har erfaring med at babyen har dette nærhetsbehovet når den skal sove, når det endret seg osv? jeg prøver nå og da å legge henne fra meg, og det må jo gå tilslutt..når hun er klar.. kos å ha henne på meg, men ikke alltid så lett..
reenie Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hei!Dette hørest akkurat ut som snuppa mi og meg:)Hun er strax 6 mnd og stor jente nå,men da hun var på alder med dattera di,hang hun i puppen dagen lang! Jeg satt med puppen ute hele sommeren:) Etterhvert har hun vent seg til å sove,når vognen står stille,å har som regel en 2-3 timers dupp ute midt på dagen!Men da går vi tur i 40 min-1 time før jeg parkerer henne å da får hun sovna ordentlig inn! Men når det gjelder å sove inne på dagen er det kun lurer på ca 20-30 min,en på formidag og en på kveld! Er ganske spent nå,fordi i dag kom vinterenog snuppa kan ikke altid sove ute pga kulden,så jeg håper detløser seg! Men blir hun trøtt nokk,så sovner hun vel! Men regner egentlig med å måtte rigge meg til forran tv med puppen ute;) Oi,dette ble langt,men som du sikkert skjønner så er det helt normalt når man er så liten! Men så er det jammen kos også da:) Lykke til og god vinter;)
Gjest Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Her sov frøkna først i vogna når hun var 5 mnd. Utenom det sov hun best i bæresela:-) jeg kunne legge henne ned sovende i senga si, men da sov hun maks i 30 minutter. Vi brukte endel tid på å få henne til å like vogna. Vi gikk turer med kalesjen nede og bygget litt opp i ryggen hennes, slik at hun kunne følge med rundt seg. Vi gikk ikke turer når hun var trøtt, da ble hun bare utolmodig. Vi gikk akkurat så lenge at hun ikke ble utolmodig. Tilslutt en dag så så jeg at øya hennes begynte å sige igjen mens jeg gikk tur. da tok jeg opp kalesjen og etter noen få minutter, så sovna hun;-) De første gangene sto jeg klar å rugget vogna vær gang hun begynte å våkne og rugget hun tilbake i søvn. Men bare etter et par ganger kunne vi sette vogna på terrassen og hun kunne sove opptil 2 timer!!! Det var jo helt himmelsk;-) i starten kunne vi bruke opptil 30 minutter å gå med vogna før hun sovna (vi gikk med kalesjen nede til vi så hun ble trøtt), men bare etter et par uker tok det kun 5-10 minutter!! Og utrolig nok så godtok hun å ha på regntrekket når det regna:-) Så ja, det er håp;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå