jurgita&runa&trym Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 heia, jeg har ei jente som får mme siden fødselen og vi var på hs og helsesøster komenterte at snuppa mi var slank for å være mme ungen. ka er forskjell egentlig???jente mi veier 5,8 og er 14 uker gammel,så synes at ho har helt perfekt vekt. skulle ho veid mer siden ho får mme?
Kakebakesøte Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Tja, merkelig ting å si spør du meg (på hs altså). Jeg har en datter, når hun var liten fikk hun mm, men det var veldig lite. Måtte alltid gi henne mme i tillegg fra hun var bitteliten. Hun var tynn og litta hele veien. Er det den dag i dag. Nå fikk jeg gutt og han har fått mm helt til ca 7 mnd og etter det mer og mer mme. Han er jo perfekt i mine øyne, men på 9 mnd kontrollen var han 10300 g og 72 lang. Det er jo i grunn stort i følge skjema. Ingen sammenheng spør du meg...
Kakebakesøte Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 han har vært stor hele veien, ikke bare på 9 mnd kontrollen ( ;o) )
jurgita&runa&trym Skrevet 20. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2008 hehe...ja,jeg har nok merkelig helsesøster som glemmer hele tiden at jente får mme og ikke mm...og når jeg miner ho på det,hører jeg: "åååå, du ammer ikke, nei..." blir så irritert. har dårlig samvittighet sjøl at jeg fikk ikke det til, så trenger ikke at fremmede folk skal begynne å dømme... jeg tenker bare hvis snuppa følger kurven sin,ka er vits å sammenligne med andre barn???? alle er jo forskjellige
Nordhagenjentene :) Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Frøkna her har fått mme helt siden hun var 3 uker (kun mme) og hs sa sist at hun følger seg selv helt perfekt. Det synes jeg var fint sagt.
Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Samme her, HS var imponert over hvor perfekt lillegutt fulgte sin egen kurve, var sjelden hun så det. Han er hvertfall ikke overvektig (fått mme siden han var født) 8 mnd - 8870 gram og 74 cm.
mastermind Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Har forstått det slik at mme barn ofte veier mer enn mm barn. Vet ikke hvorfor. Enig i dette med alle kommentarer og slikt. Svigermor (!) her kommenterte at jenta vår var god og rund. (hun er god baby, men ikke feit, følger kurven perfekt!gode lår bare) Jeg hadde vært så dum å si at hun hadde fått flaske et par kvelder fordi hun ikke ble mett. Det var snakk om 100 ml tre kvelder eller så, før jeg hadde fått opp produksjonen. Så da sier svigermor. Det er nå ikke morsmelk hun legger på seg av, så det er nok flaska ja. Argh!
Gjest Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Det der er så tullete, vet om SÅ mange knallrunde babyer som kun har fått mm. Mulig at mme barn har større sjans for å bli fetere når de blir eldre, men med babyer så har det ikke noe så si,... like mange tjukke puppe unger som mme unger.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Grunnen til at mme-barn oftere er litt større enn mm-barn er det at når de spiser flaske så får de i seg maten fort! Da får de ofte i seg mer mat, men med mm så bruker barna mer tid på å få i seg maten, de er jo nødt til å "jobbe" mer for maten og da slår metthetsfølelsen inn fortere!
Nattinatta Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 ja er nok noe der.. og jeg tror nok ikke det er noe sammenheng med mme og større i eldre alder.. finnes det beviser på det da?
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 snuppa mi fikk mme fra hun var 7 uker gammel, ikke mer næring i melka mi (pumpa meg fra hele tiden), og hun er den som er tynnest på barselgruppa, hun er lang og slank, veldig nett jente, så når jeg fortalte at hun bare fikk mme fikk de jo nesten sjokk for at hu var så slank. og de som får mm der er gode og runde, men trur nok det er veldig forkjellig fra baby til baby og, ser jo at de som ammer så er det jo frem med puppen hvert 5. min, mens hun får hver 3. time. Jeg måtte spørre hs om hun var for tynn, menhun følger sin egen kurve og er en blid og fornøy baby, og hs nevnte at det var mange "tjukke" barn som kun fikk mm,og det var fordi de hang i puppen hele tide...ikke veit jeg, skulle jo så klart ha greid å amme, men sånn gikk det ikke denne gangen.
Bimme Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Gutten min på 7,5 uker veier 6 kg og får kun morsmelk. Han er lang også, så han er ikke tykk:) 61 cm. Hehe.. Tror det er ganske individuelt dette med vekt og mm/mme.
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Gutten min er nå 7 mnd..har fullammet fram til 6 mnd og da begynte jeg så smått med litt grøt...Nå veier han 10610 og er 72,5 lang...så jeg bryr meg ikke om hva folk sier...hadde selv den oppfatningen at barn som fikk mme var tykkere men det stemmer tydeligvis ikke og jeg har forandret mening..hehe. Tror det bare er veldig indivueldt hvor mye dem veier og om det er av mm elle mme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå