Kakebakesøte Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Når vi spiser middag bruker datteren vår gaffel/skje i starten, men så går det over til å bruke hendene. Vi prøver å oppmuntre henne til å bruke gaffel eller skje, men ikke alltid med hell. Det er så klart litt vanskelig å få div mat til å sette seg på gaffelen (hun vil aller helst ha gaffel) så hun kapitulerer kanskje. Men nå begynner hun å bli litt stor (??), fyller 3 i februar. Hvordan er det med deres snart tre år gamle små?
Top of the hill Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Vi har samme problem, og jeg fikser ikke griseri og søl! Men gutten vår er ikke noe flink til å spise, sier ofte takk for maten før han har spist opp første biten med middag. Når har plutselig fikk lov til å styre selv hvordan han ville få maten inn i munnen gikk måltidene mye lettere, og nå spiser han alltid opp maten sin. Så nå biter jeg tennene sammen og tenker ikke så mye på hvordan det kommer inn, og hvor mye jeg må vaske etterpå, så lenge han får maten i seg! De venner seg nok til gaffelen etterhvert ;-)
Kakebakesøte Skrevet 21. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2008 Takk for svar Jeg tenker ikke så mye på griseri, for det blir det nesten uansett og der har jeg også bitt tennene sammen og tenkt at sånn ER det når man har barn. Jeg tenker mer på hva man kan forvente av en snart 3 år gammel jente.
Honningmelon Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Jenta mi er bare 2 år da, men spiser mye med hendene, og jeg er heller ikke glad i noe særlig søl og gris Jeg later som jeg ikke ser det, og tar det heller når vi er ferdig med maten. Eldste min som snart er 5 år var veldig flink med skje da han var 3 år, og spiste nesten aldri med hendene. Fikk skryt i bhg også at han spiste så fint med skje. Så om jeg hadde vært deg, så hadde jeg oppmunteret henne til å bruke skjea, men ikke brydd meg noe om det hvis hun bruker fingrene litt innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå