Kondis som en murstein Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Har en lettere nervøs samboer her som skal fjerne mandlene imorra... Fikk telefon fra sykehuset istad om at de hadde ledig tid imorra, skulle egentlig få time på nyåret... Så da blir det bare å hoppe rett i det ) Erfaringer og råd mottas med takk )
Løven,fisken og vekten Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Jeg fjernet mandlene i slutten av august... Det kommer akkurat ann på åssen måte dem skal bruke til å fjerne mandlene på da... Men for å si det sånn så misunner jeg han det ikke
Lille`mor & lillebøll Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Oh lord yes.. Gjorde det for et par år siden.For og si det sånn jeg er glad de ike vokser ut igjen:=S Fikk skikkelig problemer etter operasjonen,spiste ikke på 2 uker og ble lagt inn på sykehuset med intravenøs. Men da det var over,ble bare alt bra.har ennå ikkehatt halsbetennesle:=)Ingen ting! Pass på at du hjelper samboeren din masse etter operasjonen.De særste for meg var at min samboer forsto ikke hvor alvolig det var og jeg ble overlatt til meg selv fra dag 1.Det var grusomt!! lag mat til han,hent piller,vann...Gjør alt for han i en ukes tid så han får slappet mest mulig av.
Tarantellamora Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Jeg har fjernet mandlene i voksen alder og jeg synes ikke det var noe stor greie... Jeg hadde narkose.. Våknet opp og var i grei form.. Hadde selvsagt vondt halsen men fikk smertestillende og masse is... Gikk etpar dager så var jeg tilnærmet fin igjen... Vet at en skal være obs på at det ikke begynner å blø i såret, og infeksjoner. Dette var en liten og grei operasjon for meg. Ingenting å være redd for.. Og så ble det såååååååååååååå mye bedre etterpå...:-)
Kondis som en murstein Skrevet 20. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2008 Ble du liggende på sofaen? Man må vel slappe mest mulig av? Jeg jobber jo hver dag, så har ikke mulighet til å "passe" på ham 24/7, men skal nok ta vare på ham )
Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Jeg gjorde det for 2 år siden og angrer ikke i det hele tatt! Hadde sinnsykt mange halsbetennelser, men det har jeg så og si aldri lenger. Vet du om han skal ta dem med laser? Det gjorde jeg, og det var slettes ikke så ille når jeg våknet. Smertene steg opp mot den 8 dagen, da var det verst og så ble det gradvis bedre. Ellers er det fint å ha masse is, supper og youghurt i hus! Og så er det kanskje lurt om ikke resten av familien spiser masse god mat akkurat i den perioden han ikke kan det. Man blir nesten gal av sult. Hehe.
Kondis som en murstein Skrevet 20. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2008 Det var godt å høre at ikke alle får skikkelig vondt etter noen dager ) Kan jo håpe )
Kondis som en murstein Skrevet 20. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2008 Vet ikke åssen han skal ta dem... Men skal kjøpe inn is, yoghurt og suppe ja )
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Svarte på en helt lik tråd i går, kanskje du finner noen svar der. http://www.dinbaby.com/forum/thread/139139647
Lille`mor & lillebøll Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Klarte ikke komme meg opp av senga en gang,jeg var nok et ekstremttilfelle.Jeg tok operasjoen på privatsykehus og ble sendt hjem samme dagen.Måtte ut på en biltur på 5 timer for og komme meg hjem. Ofentlig sykehus sa i ettertid at de ikke anbefalte private sykehus og det var de som oftest ble lagt inn etter den type operasjon. Klarte nesten ikke gjøre ``enkle`` ting som og gå på do...Samboer jobbet hele dagen og ut igjen på kvelden. Aldri satt han frem vann ect til meg og det husket jeg var veldig jævlig der og da..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Jeg gjorde det da jeg var 19 i lokalbedøvelse... IKKE å anbefale! Mannen min tok de for 1 1/2 år siden... Jeg kjøpte et TV spill til han, og det var han UTROLIG glad for! Da fikk han noe å drive med for å glemme smertene! Ellers må dere ha masse saftis i fryseren! Du bør nok ta deg fri den dagen han skal ta mandlene for en mandelopperert skal ikke være alene det første døgnet... Nøl ikke med å kontakte lege ved blødninger og det er mest sansynlig at han vil få en smertetopp etter en uke, og da bør iallefal barna/barnet være et annet sted!
mamma mitt Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Heisann jeg var så svin heldig spiste to skiver til frokost dagen etter, lunch hadde jeg egg og bacon seinere på dagen. Det var jo litt vondt da men ikke slik jeg hadde forestilt meg.Jeg var hjemme med gutten på 13 mnd alene fra morning til ca 16 30 de to ukene jeg var hjemme. Gikk fint det litt problemer med stikk pillene da for jeg hadde ikke sjangs til å ligge på sofaen med lillegutt i hus:o) Skulle ønske mammaen eller mannen min kunne stilt litt mer opp, han skulle komme og hente meg på sykehuset men han drakk seg drita i stedenfor:o( Han leverte lille gutt hos mammen min så de kom og hentet meg og hjem kom jeg med ansvaret for gutten til en drit sur fylle syk mann. Blæhhh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå