aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Har en baby som ligger veldig langt oppe, men hodet har nylig festet seg. Magen har ikke sunket, men nå i kveld skulle jeg handle litt og jeg fikk så sinnsykt vondt ved symfysen/i skambenet. Trodde jeg skulle besvime, klarte nesten ikke å forflytte meg i det hele tatt, måtte bare komme meg ut i bilen igjen..Er dette bekkengreier eller kan det være et tegn på at fødselen er veldig nær mon tro? Noen som har peiling, eller som har hatt lignende opplevelser? Er 39+1.
flypapir Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Beklager å måtte si det, men for meg høres det ut som bekkenløsning.... Jeg har hatt bl i begge mine svangerskap, og sist satt det mest i symfysen. Helt pyton og vanvittig vondt...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Ja, jeg har hørt at bekkenløsning ofte gir vanvittige smerter i symfysen så det ante meg..men å få det nå så sent når jeg ikke har hatt noe tendenser til det tidligere eller i mitt første svangerskap..er jo et vanvittig press på bekkenet nå og det glir vel mer og mer fra hverandre nå rett før. Takk for svar forresten:-)
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Hvilke smerter er det? Jeg fikk enorme smerter helt nede i går formiddag.. Synes det kjennes ut som sinnsykt kraftige luftsmerter, stikker myyye når jeg skal reise meg snu meg!!! Så trodde kanskje d var det da..men kan d være bekkenløsning kanskje?? Er ikke vondt når jeg sitter i ro, men med en gang jeg beveger meg....huff... Forsvinner liksom ikke slik luftsmerter ville gjort!
flypapir Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Prøv å klemme på symfysen (slik jordmor gjør når hun måler sf-målet ditt). Slik klarer jeg å lokalisere hvor smerten sitter ganske nøyaktig... Er det luftsmerter så sitter det nok ikke der vil jeg tro (men jeg er absolutt ingen ekspert...).
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 20. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2008 Det jeg har kjennes ikke ut som luftsmerter, men jeg kjenner heller ingenting når jeg er i ro, kun når jeg skal snu meg, gå ol. Føler jeg kan lokalisere det, men kjenner ingenting når jeg tar på for alt er jo så opphovnet i de områdene nå til dags:-) Kjenner egentlig ut som alt bare har låst seg helt.
flypapir Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Kan jo hende det er en bekkenlåsning du har fått? I så fall har jeg hørt at kiropraktor skal være bra. Hvis ikke så er akupunktur et godt alternativ, spesielt siden du har kommet så langt som du har gjort. Jeg har ikke hatt bekkenlåsning selv (som jeg vet om), så vet ikke helt hvordan det kjennes...
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Ok. Kjenner også bare smertene når jeg skal bevege på meg slik du beskriver...Kjennes ut som knivstikk, og hovent??..?? Føler et press nede som om hodet liksom presser seg ut i skambeinet når jeg sitter... Håper ikke d er farlig for hodet til babyen (d ligger nedover), at d blir skvist.. Høres rart ut, men jeg har jo ikke peiling på dette;) Og når jeg skal gå etter å ha sittet i ro en stund er d helt jævlig! Vagger meg avgårde... Hjelper d med paracet mon tro?? Iallefall for å få sove i natt?? Gruer meg til hver gang jeg må på do pga smertene ved å reise seg og gå....huff... Smertene kom i går etter legekontroll, så hadde noe vært galt ville han nok merket det da tenker jeg.
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Glemte å si at jeg er i uke 34.... Er jo lenge til fødselen ennå....
Giinaღ Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Sånne smerter har jeg også, spesielt hvis jeg har gått langt. Det er bekkenløsning iallefall har jordmor fortalt meg. Kan visstnok være skikkelig ille hvis man blir hardt rammet. Kan jo være bekkenLÅSNING også. Vet ikke hvordan det kjennes...
Gurine Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Hvis det stikker som kniver nedover i underlivet når man går og står, men ikke kjenner smerter når man klemmer på selve symfysen, så kan det godt tenkes at det er babyen som klemmer på noen nerver bare. Det har jeg mye av om dagen. Hadde bekkenløsning ved mine forrige svangerskap med mye vondt i symfysen, det har jeg stort sett sluppet unna nå, men har disse sinnsyke stikkene nedover i underlivet. Har hørt at det kan være babyen som klemmer på nervene til urinblæra når det stikker slik. Velig ubehagelig og vondt å gå når det står på som verst
strikkemegihel Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Minner om bekkenløysing ja, er sjølv hardt ramma av dette og dei smertene som sit i symfysa kjennes ut som knivar som blir vridd, har nokon gangar trudd det var uvi, men smertene har vore på feil plass. En grei måte å sjekke litt sjølv er å trykke forsiktig på skambeinet, for min del så er dette så vondt at verken jordmor eller lege gjer det når eg skal ta sf mål, må sjølv finne punktet dei skal måle frå før dei legg på målebandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå