Gå til innhold

Hva hadde du gjort i dette tilfellet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Din datter på 11-13 år blir avbildet naken av en venninne. Bildet blir ikke tatt i smug. Bildet blir selvfølgelig sendt til 2 bestevenninner av fotografen. Disse publiserer det igjen videre. Hva hadde du gjort?

I neste tilfellet er du moren til den som mottar dette bildet fra fotografen og som sender det videre til 2 venninner. Hva hadde du gjort?

Fortsetter under...

Skrevet

Tror ikke jeg hadde gjort noe...så lenge at bildet var uskyldig.

Skrevet

Tatt kontakt med de som sendte det videre og ikke minst opphavsmannen og bedt de om å slette dette så fort som mulig. Om ikke dette hadde funket vill jeg ha anmeldt det til politiet

Skrevet

Hadde selvølgelig tenkt at det var utrolig dumt og syntes synd i dattera mi.

Skrevet

Lett å si før man er der. Men tror jeg i første tilfellet ville tatt kontakt med moren til fotografen, og satt meg ned og snakket med henne og begge barna. Sørget for at bildet ble slettet så langt utover i rekkene det lot seg gjøre. Og også forklare om senvirkninger av avkledde bilder som lett kan publiseres på nett osv.

I andre tilfellet hadde jeg hvertfall tatt samme snakk med datteren min og bedt henne om å slette bildet, og aldri videresende noe slikt igjen. Fortsatt kanskje tatt kontakt med moren til fotografen slik at de kan ta den samme samtalen med barnet sitt.

Huff.. vanskelig det der.

Skrevet

Hadde blitt rasende. En jente på den alderen er som oftest mer opptatt av å skjule seg enn enn eldre jente og kvinne. Alt er så veldig flaut og bare det å dusje på offentlig steder er noe de gruer seg til. Er min erfaring. Det er ondskapsfullt og slemt...og tankeløst. Ville tatt det med de involverte.

Annonse

Skrevet

Mye sykt i verden, og man vet aldri hvem som får tak på slike bilder, og hvor de ender videre. Jeg hadde garantert tatt en snakk med datteren min, og gjort det jeg kunne for å få slettet bildene.

Skrevet

Enig med deg i at det er slemt Prækes, men du har jo store barn... er du ikke litt skremt over trenden blandt unge jenter i dag. Mange tar rimelige vulgære bilder av seg selv og andre og har de bl.a. på profilen sin på nett. Synes det virker som at jenter i dag har et mye større behov for å seksualisere seg selv enn det jeg hadde på samme alder... i tillegg er jo mengden kanaler i dag mangedoblet. Merker at det er utrolig tøft og frustrerende å være mor til "stor" jente til tider.....

Skrevet

-Laget helvete for venninnene, fortrinnsvis i samråd med deres foresatte, for å ha videreformidlet bildet, og i samme slengen plaget dem med leksjoner om datasikkerhet og mobilbruk og fanget på nettet og you name it. Latt min unge inngående forstå hvor lite lurt det er å la seg avbilde naken i noen som helst sammenheng.

-Laget helvete for min unge, fortrinnsvis i samråd med venninnens foresatte. Og beslaglagt mobilen for uoverskuelig fremtid.

Skrevet

Jo. Jeg har sett det. Og er temmelig overbevist om at mange angrer. Har snakket endel om det her hjemme, men innrømmer at jeg ikke har oversikten. Dessverre. Det som er så innmari tøft som ungdom, er ikke bestandig like tøft den dagen "alle" inkludert arbeidsgiver osv har sett deg bretta ut på nett. Leste i ett eller annet bla/avis i dag at en temmelig så kjent danser hadde kjøpt rettighetene til seg selv pga anger.

Skrevet

Jeg hadde snakket med de andre foreldrene, og kanskje foreslått for læreren at nettvett og mobilvett ble tatt opp.

Jeg tror de ikke helt forstår rekkevidden av å sende slike bilder, at når det først har blitt sendt, så mister man kontrollen. (Akkurat som man aldri kan samle sammen alle dunene fra ei pute hvis man tømmer den ute i vinden.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...