Gå til innhold

Stor baby =S

Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, da har vi vært på vekstmåling av den lille i magen. Og han er rett og slett ikke liten! Vekta på han skal vist være over 970g og lendgen tilsvarte "gjennomsnittet" ved uke 28. (Er i uke 25).

Må si jeg har fått litt panikk nå, får om han tenker vokse så ille frem til fødsel må jeg si jeg kvier meg...

Andre som har hatt/har en stor baby i magen?

Fortsetter under...

sa de noe om hvor stor han vil være ved termin hvis han fortsetter å følge den vekstkurven sin?

Jeg har fått litt store unger, en på 4460 gr,50 cm og ei på 4070 gr og 50 cm.

og to mindre, en på 3370 gr og 49 cm og en på 3050 gr og 47 cm.

Han siste, som var 3050 gr, ble målt til å ligge over gjenomsnittet da jeg var på vekstkontroll i uke 30

Kan ikke huske hvor mye over det var, men hvis han fortsatte å følge den samme vekstkurven frem til termin ville han veie ca 4,2 kg.

Men han vokste ikke så mye på slutten så han ble ikke så stor :)

Blir spennende å se hvor stor lille store gutten din blir da :)

Jeg skal inn på vekstkontroll 12 desember. i uke 30. for å se hvor stor lille jenta vår er.. Blir spennende :)

De sa hverken hvor stor han ville være til termin eller hvor mye over gjennomsnittet han lå nå =S

Håper jeg får en ny måling litt senere ;-) om ikke altfor lenge...For nå må jeg si jeg er nervøs ja.

Men jeg får takke meg med at han er i godt stand da!

Blir spennende å høre hvor stor lillejenta deres er da =D

En stor baby trenger nødvendigvis ikke være noe verre å føde enn en liten en.. :)

Ganske mye er opptil hodeomkretsen på babyen, da d er hodet som baner vei for resten. Guttebabyer kan oxo være litt bredskuldrede.. hehe..

Jeg har fem venninner som fikk vite at de fikk en stor baby, alle grudde seg veldig og alle fikk en normal baby ved en grei fødsel.

Nyt svangerskapet og gled deg til babyen kommer, stor eller liten !! :))

å neida.. var ikke noe værre å få ut han på 4460 enn han første på 3370 ;)

han siste, på 3050 var den letteste å få ut, var bare blopp så var han der, men om det var pga han var så pass liten i forhold til de 2 første vet jeg ikke.. riene var så sterke og effektive at alt gikk av seg selv, trengte ikke presse for å få han ut.. bare plutselig var han der. :)

men husk også på at om hodeomkretsen feks er 36 cm på babyen, så er den ikke den når babyen kommer ut.. da er hodet "klemt sammen" ligger overlappet eller hvordan jeg skal si det.. trøtt i trynet og ikke flink til å forklare meg i det hele tatt nå.. hehe

ikke noe å grue seg for i det hele tatt :)

Går nok så bra så..

Vondt gjør det jo uansett.. hehe

Men det er jo alltid spennende å se hvor store barna er da.. :)

Ingen grunn til panikk sier nå jeg.. Jeg fikk målt min bebis da jeg var i uke 34, og han var da anslått til å være 3600 g. så jeg var en smule nervøs til fødselen.. De mente han kunne bli nokså stor.. Da han ble født i uke 39 var han 50 cm og 3520 g. Og jeg tviler på at han hadde gått ned i vekt.. Du får se om du får sjekket en gang til litt senere da vet du =)

Annonse

Må nevnes at det ikke er selve fødselen jeg er nervøs for, men tanken på å bli veldig diger!! Var diger nok sist, og vet ikke hvordan jeg skal takle det om det blir værre denne gangen!

Må jo si det er positivt med en stor baby også, er jo litt mer å ta i når den er nyfødt, og kanskje pappaen ikke blir like redd å ta i den da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...