Gå til innhold

Tenner, tannpuss og pupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har nå fått to tenner og vi har nå begynt å pusse tenner morning og kveld. Kveldsrutina her ender på rommet hans med sang og pupp. Passer dårlig å pusse tenna etter dette, da vil han være lys våken igjen, tror jeg da.

Hva gjør dere? Når MÅ pussen være det siste vi gjør?

Skrevet

Egentlig bør den være det siste dere gjør, men det gjør jo ikke noe å ta det over litt tid. Jeg trodde som deg at hun kom til å være lys våken etter pupp(mme i mitt tilfelle) og SÅ pusse tenner, men alt blir en vane :o)

Skrevet

Er kanskje verdt å prøve etter hvert - men han blir så supersigen når han får puppen rett ved siden av senga si!

Men godt å høre at du gjør det, og at det funker!:-)

Skrevet

Det er verdt å jobbe med fordi melkesukkeret kan gjøre store skader på tennene.

Vi tok det gradvis ved å forskyve leggingen et par min og nå har vi endret det til grøt (blandes med mme fordi han ikke vil ha flaske..), litt kos i sofaen, stelling evt bad, d-dråper og tannpuss og så rett i seng.

Skrevet

Ja, det gjør jo det!

Må begynne med avslutningspuppen her nede før stellet tenker jeg!

Takk for råd, visste det jo -men trenger et spark i ræva!!:-)

Skrevet

Vi har stort sett hatt kl 19 som leggetid, så når det var tid for pussing, så ammet jeg mellom 18.15-18.30 og så inn på badet. Da ble han ikke sååå sigen, men det blir jo en overgang. Kan hende du kan bare bytte brått og brutalt? De fleste unger er jo rimelig tilpassningsdyktige :)

Har ikke noe særlig tid inne når han har lagt seg, pappaen og jeg sier natta; jeg har noen ting jeg "må" si hver kveld hehe og så slukker vi lyset. Lillegutt pleier da å sovne innen 5-10 min.

Jo har jo en liten sangsak; jeg synger alltid "puss puss så får du en suss" når jeg pusser tenna hans hehhhe

Skrevet

Jeg diskuterte nett dette ang tannpuss før kveldsamminga.Jeg ammer på sengkanten.Helsesøster mente at det var greit å gjøre det i den rekkefølgen jeg allerde gjør.Hun mente at det viktigste var jeg pusset tennene han hver kveld.Skal nok ikke amme så mye lengre uansett.Min er nå 10mnd og jeg er ikke hysterisk ang tennen pga jeg har ei fra før på 4 å det var aldri et problem.Amma henne hver kveld etter tannpuss til hun var ca 1 år.

Skrevet

hehe, jeg prøver meg på "puss puss så får du en suss"-sangen, men jeg kan ikke hele teksten!

Hm...hjelpe CB-BabyBoy? :-)

Skrevet

Jeg er ikke 100% sikker, men det er visst noe med mm som ikke er så ille for tennene som mme. Så amming er for så vidt ok, men tror uansett det er greitt å få inn rutinen.

Husker det var et innlegg her for en god stund tilbake om ei som advarte mot mme. Bortsett fra at saken var at ungen hadde hatt flaske med mme i senga og dermed badet tenna konstant i melkesukker..

Hehe teksten ja - jeg synger da følgende

puss puss så får du en suss (susser han på nesetippen), puss så får du en suss. Hver eneste tann med børste og vann, puss så får du en suss (så får han en stoooor suss på kinnet)

Skrevet

Nå ender jeg sikkert med å tru på det - og ammer før han køyer en stund til! Hm...får se det an, skal legge inn ny rutine etter hvert i hvert fall!!

Takk for teksten, huska egentlig bare starten ser jeg!!:-)

Skal prøve å pugge den nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...