Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det på 1 års dagen vi kan gå over til vanlig kumelk. Jeg vet at det er pga mme er det mer jern i og derfor skal spedbarn drikke det. Men når de er 1 år så trenger de ikke så mye jern? Eller produserer de nok selv da? Noen som vet?

Jeg har en gutt på 11 mndr. Nå glemte vi grøten hos foreldrene mine så han fikk skummet melk i kveld. Det eneste vi hadde. Det gikk ned. Så jeg får ta meg en tur på butikken uansett i kveld.

Hvis noen har noen svar på spørsmåla mine så takker jeg for svar.

En ting til, hvor mye melk drikker deres barn? På helsestasjonen fikk jeg beskjed om 600-700 ml pr dag er nok. Jeg har tidligere gitt han 3 x 220 ml. Men den siste uka har han kun drukket 100 ml hver gang. Han vil ikke ha mer. Skal jeg da gi han 100 ml 6 ganger daglig? Det høres så stress ut.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PÅ helsestasjon her sa de rundt 11 mnd - da var det greit med vanlig melk. Men det bør vel kanskje være mere fett en i skummet melk.

Jenta her er 10 mnd og drikker fortsatt mme- men det er en flaske på morgen og en til kveld bare og på ca 140.

Skrevet

Jeg har hørt at de trenger 5-7 dl med melk hver dag, men da er væsken som er i grøten medberegnet.

Så om han f.eks spiser 2xgrøt med ca 1,5dl vann, så trenger han kun 2-4 dl med melk i tillegg.

Gutten min er 9 mnd, og drikker ca 300-450dl med melk hver dag, i tillegg til 3 dl væske i grøt.

HS sa at dette var nok.

Skrevet

Jeg slutta å amma dattera mi da hun var 1 år.Hun ville rett og slett ikke ha mer men hun likte ikke vanlig melk.Jeg fikk beskjed at det ikke var noen krise pga det er mye melk i matprodukter.Ikke alle liker melk!Kansje det kan være en ide og gi kalsium tilskudd men en skal ikke ha for mye kalsium heller vil jeg tro.

Skrevet

Nå har jeg vært på butikken og kjøpt NAN, så får jeg bruke det. Kan jo gå over til vanlig når det er drukket opp da.

Dere får ha takk for svar i hvert fall.

Skrevet

Sønnen min er 11 mnd nå og jeg har tenkt å begynne forsiktig med melk når jeg er ferdig med neste pose av NAN3. Han drikker ikke mer en 100 ml x 3 + at han får 3 dl med grøt om dagen. Han drikker egentlig ganske lite i løpet av hele dagen, men han har gode å våte bleier så da er det nok bra. Han har fått smakt på melk før og han er helt vill etter den. Måtte slutte å la han smake for han ble helt proppel når jeg tok den bort...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...