Gå til innhold

5 1/2 mnd, og HATER grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille er snart 6 mnd, begynte så smått ed grøt da han var rundt 4 mnd gammel

enda vil han ikke spise, bare et par skje'er...

noen som har noe råd? skal jeg bare slutte å gi han fast føde?

han får grøt til frokost, fruktpure (noe han er lei av nå) midt på dagen og grøt til kvelden.

hr også prøvd med f-pure i grøt, men siden han er lei det ig vi han ikke ha...

ammer , men han får 1-2 flasker med mme

Skrevet

Prøvd med annen sort grøt. Til 4 mndr finnes både mais og risgrøt tror jeg. Hvis han er snart 6 mndr kan du jo prøve de andre grøtene som er for den alderen. Litt større utvalg. Det kan være godt å bytte på av og til.

Skrevet

han vil ikke ha noen av dem.... har prøvd...

Skrevet

Hva med en liten t-skje syltetøy uten tilsatt sukker i grøten. Nå finnes jo ikke friske bær å få fatt i, men kjøp en frossen pk med bringebær eller noe, tin noen bær og mos dem i?

Skrevet

det har jeg ikke prøvd, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det!

-som jeg gleder meg til jeg skal gi han brødskive....

hvis jeg skal ha bær i, trenger jeg ikke koke dem?

Skrevet

Jeg brukte Holle sine grøter til min tass. De inneholder ikke mme. Blandet grøten ut med morsmelk fra frysen.

Tok lang tid før han ville ha HIPP eller Nestle grøt. Småfolk ville han aldri ha.

Skrevet

Kanskje litt teit her, men hvilken skje bruker du?

Her nekter jenta å spise av hvilken som helst skje. Favoritten er noen gule og grønne med ole brum som vi fant på ringo (8pk), men avent er også greit. Prøver vi med tommee tippiee nekter hun!

Tynn grøt/velling? Ser hun får litt flaske, så ha i en skei eller to med grøtpulver så venner hun seg til smaken. Det kan ta laaang tid med fast føde.

Ellers, noen barn liker bare ikke grøt.

Ang brødskive, husk jern-pålegg.

Ta en pause en uke eller noen få dager, kanskje det plutselig er greit.

Skrevet

Prøv brødskive med div pålegg! :) Eller så innfør middag nå! :) finnes jo mange glass og nå er han jo så gammel at han kan begynne med 6.mnd og! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...