Lillepusen-78 Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hvor lenge kan jeg regne med å ha melkespreng? Gutten min er 7 uker. Merker det mest på det ene brystet. Er ikke så veldig intens spreng, men merker det godt når det er 2,5 - 3 timer siden amming. Han spiser gjerne hver 4. - hver 4.5 time....
TinaP Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Etter det jeg husker så avtok det etter 2-3 mndr.
Ned 20,4kg.. Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Kan desverre ikke gi deg noen oppløftende ord... Her er lillegutten snart 7mnd og jeg har enda melkespreng..
laroos Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Jeg hadde mye spreng fram til 6 mnd. Han begynte med grøt litt etter 5 mnd, og det tok noen uker før jeg hadde fått ned produksjonen. Nå er det sjelden spreng, og puppene har krympet mye, pluss er mye mindre ømme. Hvis det er veldig plagsom spreng du har, så kan du pumpe LITT når det er verst. Bare litt, sånn at sprenget går vekk. Da øker du ikke produksjonen slik at du får enda verre spreng (produksjonen går ikke ned heller). Ammehjelpen.no har noen gode tips.
Lillepusen-78 Skrevet 21. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2008 Takk for svar jenter! Laroos: Godt å høre at puppene blir mindre... Det er i meste laget her nå. Mildt sagt ;-) Er ikke så veldig plagsomt, så tror jeg skal forsøke å holde meg til ammingen. Blir bare litt stresset fordi jeg har lett for å få tette melkeganger på den ene siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå