Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Etter fire forsøk der jeg har fått tilbakeført to egg, uten at noen har festet seg (unntatt én kjemisk), har jeg nå vært til hysteroskopi og ultralyd i Haugesund. De oppdaget da at jeg muligens har en liten skillevegg i livmoren, som kan gjøre det vanskeligere for egget å feste seg eller overleve hvis det fester seg. For å få dette konstatert, er jeg nå henvist til lapraskopi, der de går inn og ser på livmoren. Dersom de finner ut at jeg har en slik skillevegg, så må den fjernes (og har jeg endometriose, fjerner de det i samme slengen). Nå lurer jeg på om det er noen her inne som har opplevd å bli gravide etter et lignende inngrep? I såfall vil jeg gjerne høre historiene deres. Jeg trenger litt oppmuntring. Blir 37 på søndag, og føler ikke jeg har all verdens tid til inngrep og greier for å få dette til. Men jeg får trøste meg med at når dette er over (i januar), så skulle ihvertfall alt ligge til rette for at dette kan gå bra. Uff, føler meg så unormal, og det fyller meg ikke akkurat med optimisme....
Sarah70-har 2 gull Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Kjære Astra71! Her skal du få min historie - den er kanskje ikke helt ulik din: Jeg hadde først en lap for endo. I tillegg måtte jeg ha op for å fjerne muskelknuter. De var så store at de ikke kunne fjernes i en omgang, så det ble en op til. Legene sa at ingenting av dette nødvendigvis var ødeleggende for fertilitet, men noe pluss var det selvsagt ikke... Tross iherdig prøving, ca 2 år, ble det ingen graviditet på oss. Men - så fikk vi ivf og lykkes på første forsøk, i en alder av 37! Det var ikke akkurat hva jeg hadde turt å håpe etter 3 operasjoner, ørten kontroller - og med en mann som attpå har dårlig sædkvalitet (kun 1 egg av 10 hentet ut ble ordentlig befruktet)! Nå er vi igang med søskenforsøk, og det blir spennende å se hvordan det går denne gang... Hva den skilleveggen er vet jeg ikke, men når du får fjernet forstyrrende elementer skal du se det fester seg! Lykke til!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Tusen takk skal du ha, Sarah! Veldig oppløftende å høre at dere har klart det, og det til tross for tre inngrep! Da er det håp :-) Hvis det viser seg at jeg har en skillevegg, så består denne av bindevev som ligger øverst i midten i livmoren, og beveger seg innover i hulrommet, slik at det oppstår en liten 'vegg' i midten som deler den øverste delen av livmoren i to. Livmoren ser ut som et hjerte i tverrsnitt, hvis du skjønner. Når egget legges helt innerst i livmoren, så ligger det derfor i umiddelbar nærhet av dette vevet. Men vevet har så dårlig blodgjennomstrømning at egget ikke vil overleve om det fester seg der. Så da er det bare få få det bort Masse lykke til med søskenforsøket! Det går nok bra siden du har lykkes tidligere!
lillelilly Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Dette er spennende! Jeg skal ta hysteroskopi til onsdagen. Etter 11 innsettinger hvorav 1MA og 2 kjemiske har jeg bestemt meg for at jeg ikke vil sette inne flere ganger før de har gått inn og sjekket at alt er som det skal. Høres kanskje rart ut, men jeg håper virkelig de finner noe. Finner noe som gjør at jeg kan få svar på alle de negative testene. Har kommet dit at jeg nekter å tro at alt er uflaks. Har ett egg igjen på frys før vi må ut å kjøpe et nytt privat forsøk, så tenk om det er dette som skal til. Det hadde vært utrolig! Lykke til Astra71, håper de får fjernet det som må til og at du lykkes etter det
hk1980 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Dette var interessant å lese. Jeg har selv hatt 6 mislykkede icsi forsøk. Satt inn tilsammen 10 egg uten graviditet. Legene fortalte meg for lenge siden at livmoren min har en form som et hjerte. Toppen på livmoren er på en måte nedsunket. Men de har hele tiden sagt at det ikke trenger å bety noe. Selv har jeg vært redd for at det kan ødelegge sjansene for å få egg til å feste seg. Er det virkelig mulig å operere dette? Det har jeg aldri fått beskjed om. Astra71: Må du vente lenge på en slik operasjon? Og måtte du vente lenge for å få denne undersøkelsen?
Kine71 Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Heisann Astra! Gratulerer med dagen i går:0) Skjønner at du vil ha mere utredning siden du har hatt så mange innsett uten positivt resultat. Enig med Sarah at om de kan legge forholdene til rette i livmoren din skal du se eggene fester seg. Du har jo fått flotte egg hele veien så det er jo veldig positivt. Jeg ønsker deg masse lykke til!
lillelilly Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Noen av dere som vet om man kan oppdage andre ting på laparskopi enn på hysteroskopi? Tok hysteroskopi i går og fikk beskjed om at de ikke fant noen ting... Litt lei meg for det jeg da..... hadde håpet at jeg endelig kunne få svar på hvorfor jeg får alle disse negative testene og hvorfor det går galt når jeg først tester positivt. Syns liksom det er helt utrolig at det går ann å ha så uflaks......har en god del venninner som har gjort det samme og alle har lykkes innen 3 innsettinger, mens jeg har hatt 11...... Hadde håpet på et svar nå som kunne gitt meg litt nytt mot, men neida.... Begynner å bli rimelig lei!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå