Gå til innhold

NAN sikkert teit spm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir MME til en 4 mnd baby som tillegg inntil jeg får stoppet amminga. Gir annenhver flaske og pupper. Men det jeg ikke helt skjønner er;

Det er NAN 1, NAN 2 og NAN 3. I puppen er det jo samme melka hele tiden, hvorfor skal vi bytte til NAN fra fire mnd? Er det mer av noe i den?

Skrevet

Hei.

ikke sikkert jeg svarer helt rett altså, men kan prøve. vi bruker nå NAN 2. det sies at det har noe med jerninnholdet, mere jern i NAN 2, men NAN 3 aner jeg ikke, leste et sted her at det bare var tull, det skulle ikke gis som erstatning, men bare litt tillegg til de ble vant med vanlig melk..?er ikke helt sikker i min sak altså...

Skrevet

Riktig at NAN3 egentlig er et tulleprodukt. Ganske unødvendig. Det skal i teorien erstatte drikke før barnet er 1 år, altså før det kan få kumelk, men hvis det spiser omtrent kun fast føde, og ikke får hovednæring gjennom mme lenger, så skal man burke nan3....men...altså..de færreste barn "avvenner" seg med både pupp eller flaske før de er 1 år...så...ja..

Nan1 brukes fram til 4 mnd alder, nan2 brukes fra 4 mnd og fram til barnet kan drikke kumelk. Nan2 er jernberiket og har tilsatt omega3 og 6. Ammende passer jo stort sett på kostholdet slik at barnet får det det trenger gjennom mm. Når man ikke kan "kontrollere" dette hos de som får mme har man valgt å tilsette "det viktigste", jern og omega'ene :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...