Gjest Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg har så lyst på en Baba Sling, men er jo ganske dyre da... Hos lotusbarn.no koster de litt over 600 kr. Ringslynge vil jeg ikke ha, syns det ser upraktisk ut med de store ringene og alt tøyet som blir "til overs". Og vanlig lommeslynge går jo ikke å justere. Derfor syns jeg Baba Sling virker perfekt - midt i mellom Noen erfaringer med denne?
Bergene Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Nja, jeg har aldri prøvd den med en ekte baby, kun med en dukke som veier 3,5 kg. Men helt ærlig syns jeg ikke den virker så veldig god egentlig. Mulig jeg tar feil, men kan ikke helt se for meg at den er så utrolig god å bære med, for meg virker det ikke som om den er så behagelig å ha på skulderen. Men kanskje noen som har prøvd den mer med baby vet det med sikkerhet? Uansett syns jeg at det er et stor minus at nyfødte kun kan ligge i babaslingen. Det går ikke an å stramme den nok til at babyen kan være oppreist i froskestilling. Hvertfall ikke på min kropp. Og det er med babyen oppreist med bena i korrekt possisjon som er det mest ergonomiske riktige for babyen. Det samme gjelder lommeslynge, små babyer kan kun ligge. Så da er ringslynge bedre, har flere bruksområder og muligheter. Ringene er ikke upraktisk i det hele tatt, tverdt imot, og halen som henger ned er heller ikke særlig i veien. Men om du er slank kan halen bli litt unødvendig lang på mange ringslynger ja, er ikke upraktisk, men kanskje ikke så pent at den rekker helt ned til kneerne liksom. Jeg har løst det enkelt med å klippe av litt og sy ;-)
Bergene Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Du kan jo også vurdere meitai eller sjal da ;-)
Madamina Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Bestilte meg en BABA sling igår og venter spent. Leste mye rundt på nettet og fant mange misfornøyde og fornøyde. Jeg lar meg overbevise av Testimonials på Babalings egen side og satser på at jeg er så smart og flink at jeg får det til... Der er 3 posisjoner for nyfødt. 7 posisjoner til sammen for eldre babyer. Les på www.babaslings.com Liker at man kan ha den som ammehjelp. Synes det virker vanskelig i Mei Tai. På bleieboden.no får du den gule for 331kr, på Lotusbarn den i rød og lavendel for 468kr.
Gjest Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Har allerede MobyWrap Men syns Baba Sling så litt kjekk ut også. Tror kanskje jeg drøyer til babyen er født uansett. Evt ønske meg Baba sling i julegave
Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Å takk for tips "the-ultimate-yummy-mummy" Så de er litt billigere i forskjellige farger, men jeg er så kjedelig jeg da at jeg vil ha sort...
Bergene Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Ja den er nok genial til amming! For å amme med baby oppreist kan jo for noen være litt vanskelig helt i starten. Og den er jo veldig enkel å få på seg, enklere enn ringslynge som for noen kan være litt trening. Men ville ikke hatt den som eneste bæretøy fordi den ikke er så god å bære med over tid, men nå når jeg vet at du alt har kjøpt elastisk sjal ville jeg sagt: go for it! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå