Gå til innhold

Å så deilig å finne denne siden!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært registrert på bim i 13 mnd nå og har aldri kommet lengre enn til bli gravid siden.... Nå som jeg enda en gang måtte erkjenne at mensen var kommet-13.gang etter første pp- var det nesten trist å lese om alle på b-g som blir gravide etter 1-2pp. Har bestemt meg for å kontakte legen min nå over nyttår og be om utredning, blir jo ikke yngre.... Hadde masse spørsmål i forbindelse med det og jammen har jeg ikke fått svar på mesteparten i samme stund jeg snublet over siden her!!! Føler meg brått ikke så alene lenger :-)

SÅ, Hei, jeg blir nok her en stund jeg ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott, kom deg til legen og sett i gang noen undersøkelser! Det tar utrolig lang tid, så jo før jo bedre. Ring gjerne rundt til ulike gynekologer (men offentlig støtte) når du får en henvisning, jeg kuttet ned ventetiden fra 3 til 1,5 mnd ved å ta et par telefoner.

Vi var slitere i en god stund, og har faktisk time til forsamtale til oppstart til prøverør på tirsdag. Men SÅ er jeg blitt gravid nå - det er helt utrolig. Vi var igjennom full utredning (tok ca 10 mnd totalt), hvor siste ledd var kikkhullsoperasjon på meg. Der fjernet de et par bittesmå flekker med endometriose, og i syklusen etter er jeg altså blitt gravid! Nå håper jeg bare det går bra.

Utredninger fører faktisk til resultater noen ganger - enten det er lap eller noe enklere som pergo eller annet. Lykke, lykke til!

Skrevet

Takk takk og gratulerer så mye med graviditeten!!!! merker at det er mye hyggeligere å se at dere her inne blir gravide-da er det jo "håp i hengende snøre" :-)

Ja har drøyd det med lege en stund, ville jo prøve alt som kan prøves på forhånd. Vært inne på tanken endometriose selv, har i alle år hatt sterke mens smerter og store blødninger men har liksom ikke hatt noen grunn til å undersøke nærmere. Var til innvendig ul bare for noen år siden ,skulle se om smertene kunne komme pga synlige årsaker, men intet syntes og alt så normalt ut.Og da fortsatte jeg å ta smertestillende når det ble for ille og tenkte ikke mer på det.

Vet ellers at jeg har hormoner på bærtur. var i vår til nøye undersøkelser pga sekresjon fra brystene men da konklusjonen på det var-ikke noe farlig"bare"hormoner så...kokte det også litt bort. Nå som jeg begynner å sette dette i sammenheng med negative på negative graviditets tester så er det greit å undersøke litt nærmere tenker jeg. Har i alle fall fått masse inspirasjon og håp av å lese feks ditt eksempel, så blir å snike her inne fremover ja.

Skrevet

Takk for gratulasjonene :) Det er håp i hengende snøre ja - heldigvis er det mange slitere som til slutt blir gravide. Jeg har litt problemer med å forstå at det er sant... :)

Jeg var også på innvendig ul og alt så heeelt normalt ut - endometriosen var helt minimal og ikke synlig i det hele tatt på ul. Vet jo selvsagt ikke at det var det at den ble fjernet som gjorde susen, men hva annet skulle det være--?

Ville bare nevne at sekret fra brystene kan være et tegn på forhøyet prolaktin! Lurer på om det igjen KAN ha sammenheng med forhøyet stoffskifte. Det kan jo føre til problemer med å bli gravid. Så jeg ville nevnt det for legen. Det kan jo reguleres - i så fall ville sjansene deres forhåpentligvis bli mye bedre. Aner jo ikke om det er her problemet ligger for dere da, men ville bare nevne det.

Fant noe info om det her http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=108&Itemid=82.

Skrevet

Hei, og tusen takk for tips om prolaktin! Tanken har faktisk ikke streifet meg, enda yrket mitt gjør at jeg burde visst bedre..... Fikk så god feeling av å snuble inn på "sliter" siden at jeg har fått meg lege time i morra jeg ;-) Hadde tenkt å vente med time for å be om utredning til etter nyttår- men nå fikk jeg liksom litt mer info som gjør det lettere å vite hva jeg skal spørre om/be om osv.Det var godt å få ett lite "puff" og ikke bare gå og vente på neste mens...for den kommer jo mnd etter mnd etter mnd....ELom et par dager ca.

Håper det går bra med nurket i magen din!

Skrevet

Hei og velkommen hit. Det er vel ikke et sted noen som helst har lyst å bli ønsket velkommen til, men her er det et fint miljø for oss slitere i alle fall:) Her har jeg altså fått svar på de utroligste ting og her kan jeg hyle og skrike ut min fortvilelse og faktisk få forståelse og trøst av de andre:)

Jeg kjenenr meg litt igjen i deg selv jeg.... Jeg hadde også melk i brystene før jeg ble gravid og det skyldtes hormoner (prolaktin) som var på bærtur. Dette i tillegg til en hel haug med andre ting (pco, endometriose, delt livmor, deformert livmorhals) gjør at jeg sliter med å bli gravid. Første gangen vi var prøvere holdt vi på ca 10 mnd før vi ba om utredning. Jeg fikk mensen bare 3-5 ganger i året og skjønte jo at noe var galt. Kom i gang med utredning etter 14 mnd prøving og ble gravid i 18 mnd med prøving. Da stod jeg på ventelste for lapraskopi og hysteroskopi og fikk positiv test 1 mnd før operasjonen:) Det var 2. doble pergokur og spira satt og klamret seg fast mot alle odds og jeg fødte en nydelig gutt sommeren 2007. Nå prøver vi på søsken og er i gang med pergo igjen....

Ønsker deg masse lykke til og det blir spennende å høre hvordan det går hos legen!

Klem

Skrevet

Lykke til hos legen! Håper du treffer en som vet litt om dette - uansett skal du jo ha henvisning videre til spesialist for utredninger. Hvis det er prolaktin og/eller ubalanse i stoffskiftet som er problemet er det jo gode håp om at det kan reguleres ganske effektivt?

Håper og tror det går bra med mitt lille nurk ja - no news is good news antar jeg? Dvs. ingen blødninger eller noe så langt, da går jeg ut i fra at ting er som det skal. Tidlig enda da, bare 5+2 i dag. Har veldig få symptomer (overhodet ikke kvalm, ikke spes trøtt) så jeg er litt bekymret i ny og ne.

Lykke til med el i helgen - dere får ha et skikkelig sengemaraton for å spikre sjansene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...