Gå til innhold

Hvordan mener de jeg skal klare meg???

MammaTilToTette + spire

Anbefalte innlegg

Jeg er fulltidsstudent og blir alenemamma. Problemet mitt er hvordan jeg skal klare meg fram til fødselen, rent økonomisk...Jeg har fullt studielån, men har husleie på 1500 kroner mer. Og vet ikke hvor lenge jeg klarer å fortsette å jobbe i tillegg til skolen da jeg ikke er helt bra i bekkenet og har et yrke som krever mye fysisk...Jeg var på NAV og hørte om muligheten for å få støtte til å dekke mine boutgifter, men det var visst ikke aktuelt...Ser jo nesten ut som man blir nødt til å avslutte studiene, noe som ikke vil lønne seg med tanke på støtte fra lånekassen...Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg...Noen som har noen forslag?????

Fortsetter under...

"Hvordan mener de jeg skal klare meg???" Ikke for å være stygg men det er da ikke nav sin feil at du er student og at du blir alenemamma?

Du har jo åpenbart for høy husleie i forhold til inntekt og den logiske løsningen på det er jo å finne en billigere plass å bo evt flytte hjem til foreldrene dine for en periode... Når det gjelder jobben så høres det jo ut som du sliter og om det er svangerskapet som gjør at du ikke klarer å jobbe så vil nok legen gi deg en sykemelding - men da mister du jo muligheten til å jobbe mer for å øke grunnlaget for foreldrepenger

Om du har så lite penger at du ikke klarer deg må du gå på sosialkontoret og søke om hjelp, evt høre med familie/venner om de kan hjelpe.. Du kan søke om bostøtte - sjekk husbanken for informasjon om dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...