Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Fordeler og ulemper med begge deler.. med ammingen så krever han mat annenhver time,jeg sliter meg ut på det med underskudd av søvn for han våkner så ofte på natten,han blir urolig, og er urolig under de fleste måltider, småspiser bare.men så er det jo koselig da,knytter spesielle bånd og kosen med det.. med mme som jeg allerede har gitt flere måltider med, klarer han 3-4timer mellom måltidene,lettere å få til rutiner,han sover lengre i gangen ,dupper på 2,5 -3 timer etter jeg har gitt det, han blir mer mett ,veldig tydelig i ansiktet hans det, han er ikke så urolig da jeg har gitt det.. uff, høres ut som valget er tatt nå, men jeg får liksom så innmari dårlig samvittighet hvis jeg gir det opp.men må bestemme meg, for kan ikke holde på med begge deler heller. med min førstefødte så fikk jeg en helt annen unge da jeg begynte med mme etter 4 mnd med amming,på en positiv måte da altså. gutten min er også straks 4 mnd.. kan noen gi meg litt innspill og si noe positivt så jeg kan glemme denne dårlige samvittigheten.. forresten han har lagt på seg veldig bra under ammeperioden så ikke noe i veien med det,men blir han skikkelig mett liksom?blir hvertfall fort sulten igjen,er stor gutt så han krever mye også
lizaloo Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hei. Har selv tatt det samme valget som du høres ut som du har tatt. Og det var mye frem og tilbake for min del også, men jeg valgte tilslutt å sette min egen psykiske helse først, trøstet med med de mnd hun har fått mm og syns også det var godt å se en blid, mett og fornøyd unge. Det er mye som også er positivt med mme og 4 mnd er ganske bra syns jeg da. Selvfølgelig er det sikkert noen som vil påpeke det vi allerede vet at mm er best, men som hs sa ikke for enhver pris. Jeg har aldri kost meg under amming, har alltid savnet og misunt de som gjør det, men barna mine har heller aldri kost seg under amming, mye luft og magevondt hele veien. Kos deg med babyen din:)
Trulte76 Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 kombinere hadde jeg gjort da Git ei flaske som siste måltid før leggetid Så ammer du når han våkner etter 3-4 timer. Jeg er glad jeg ammer på natta. Slipper stresset med å stå opp å ordne til flaske;) Jeg gir ikke tilegg da. Han sover bra likevel han her. Men jeg hadde gjort det sånn visst han var så urolig på natta Istedet for å gi opp hele amminga. Nå så jeg han var snart 4 mnd. Da kan jeg si mi nr 2 var flink på natten helt til hun nærmet seg 4 mnd. Da begynte hun å våkne ofte og ville ha mat. Da begynte jeg med noen få skjeer grøt. Men hun hadde heller ikke lagt på seg noe særlig, men melk hadde jeg. Men det var tydligvis ikke nok for henne da. enten begynt med grøttilvenning eller mme om kvelden og amme ellers. Det er mitt tips og det jeg hadde gjort..
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 20. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2008 hmm men det er ikke bare på kvelden han er urolig da.jevnt hele døgnet,men mest på kvelden og natten da.hadde så smått begynt med grøttillegg også, men det hjalp ikke ,enda hvertfall.
tato Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Jeg er enig med Lillemeg... Jeg har ei jente på 4 1/2 mnd. Hun bagynte også å våkne annenhver time på natta for noen uker siden. Etter det har jeg gitt henne mme som siste måltid på kvelden, så sover hun tre-fire timer, før jeg ammer henne på natta. Da har puppene fått fylt seg igjen, og hun spiser godt før hun sover videre. Er verdt å prøve før du slutter helt, kanskje? Hvor gammel er han da? Med førstemann ga jeg begge deler helt fra begynnelsen av, da jeg hadde lite melk. Slik ammet jeg helt til han var seks mnd. Lykke til uansett hva du velger!!
Lillemille*** Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Jeg har hatt samme dilemma. Begynte tidlig å gi MME som siste måltid, og det tok ikke lang tid før han sov lengre og lengre om natten før han ble sulten igjen. Men alle andre måltider var han urolig, og ble hissig når det ikke kom ut så mye melk som han ville. Var da grinete til puppen hadde fylt seg opp igjen. I tillegg fikk jeg såre og sprukne brystvorter fordi han trakk så mye i dem når han ble sint. Jeg har endt opp med å pumpe, og gi ham ME på flaske. Og for en suksess! Han er 2,5 måned nå, og allerede for noen uker siden begynte han å spise 4 måltider i døgnet. 200 ml ME kl 7.30, 200 ME kl 11.30, 200 ME kl 15.30 og 250 MME (pluss pulver) kl 19. Legger seg ca kl 20 og sover til kl 7. Han er tydeligvis en gutt som trenger store måltider, i stedet for hyppige små måltider gjennom dagen som han ikke blir ordentlig mett av. Men det er litt mer krevende å pumpe, så MME går nok helt sikkert like fint Det viktigste for meg var at gutten min skulle være fornøyd, og det var han ikke så lenge jeg forsøkte å amme. Lykke til
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Jeg ville ha fortsatt å amme men begynt med litt grøt istedet for mme! Ihvertfall det flere HS anbefaler når barna har blitt såpass store ihvertfall! :=)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Jeg kombinerte på den tiden mme og mm. Gikk veldig fint her. Begynte om kveldene med mm først, så mme etterpå. Deretter på dagen, ofte før jeg skulle ut til byen eller andre ærend. Jeg synes det funket supert og amme og kombinere det med flaske, og skal gjøre det på nestemann og. Jonas var lik som din, ville ha ofte of tok lite hver gang...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 jeg hadde kombinert hvis jeg var deg. da får han den kosen med puppen, og den sunne morsmelken, samtidig som han kan få mme når han er mest sulten og urolig ) jeg gjør det, men det er fordi jeg har for lite melk på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå