Gå til innhold

Hei, noen som kan hjelpe og regne på noe her?? please.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 28.000 brutto i mnd, og det utgjør ca 22.000 kr i mnd.. etter skatt.

Jeg bare lurer på hva jeg får av penger når man er alenemor?

Kan veldig lite om dette og håper noen kan svare meg hva jeg har krav på og hva jeg får. Er jo noe med annen skatteklass også? jeg er i full jobb til vanlig men er sykemeldt nå pga bekken.

Jeg tenker veldig på dette med 80% eller 100% vil jo være lengst mulig hjemme men må jo også ha råd til det..

Noen snille jenter der ute som kan hjelpe meg, har prøvd nav sååå lang tid men fytti og håpløst..

tusen tusen takk..

Fortsetter under...

Du har krav på det samme som alle andre. 80% lønn(permisjonspenger) i 12 mnd) eller 100% lønn i 10 mnd. Når du er aleneforsørger får du også utvidet barnetrygd, dvs at du får trygd for to barn istedenfor ett (970,- *2)

Du kommer også over i skatteklasse 2, som gjør at du betaler 10000,- mindre i skatt.

Du kan også få støtte til barnetilsyn, dvs at du får betalt ca.64% av barnehageutgiftene. Gjelder når du tjener mindre enn 6G. Info finnes på Nav sine sider.

• 3 uker senere...

Annonse

Hei til deg som tjener 29000,- i måneden. Skjønner ikke dette med OS jeg. Har titte på nav sine sider og da jeg tjener nesten det samme som deg har jeg forstått det sånn at jeg ikke kan få OS. Hvor mye får du?

Har dette noe med utgifter til bolig og lignede å gjøre? NAV sine sider er jo helt uforståelige. Har skjønt det sånn at det eneste jeg får er ekstra barnetrygd jeg..... Blir forvirra jeg?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...