skorpionfruen Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg vet ikke helt om jeg liker denne tradisjonen. Barna er i barnehagen hele dagen, så skal de bare hentes og stelles og dra tilbake i 3 timer til. feiring hjemme er hvertfall et avbrekk i hverdagen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Enig med deg, noen gjør det i "vår" barnehage også. Selvfølgelig greit om man ikke har så stor plass hjemme. Jeg foretrekker å stelle i stand bursdag hjemme.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Det har jeg aldri hørt om? Hva i alle dager er det?
blond Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Ikke uvanlig her at man leier barnehagen for å feire bursdag, andre leier gymsalen til skolen. Ungene synes det er kjempestas, tror helst det er foreldre som er negativt innstilt til det.
solemio Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 3 timer?? Er det noen som har så lange selskap??
katta og co Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Vi leier barnehagen til å feire bursdager og ser ikke noe galt i det. Vi bor i leilighet i Oslo og har ikke verdens største plass. Bakgården vår er heller ikke særlig morsom for barn. Vi har leid barnehagen en dag i helgen ( enten lør el søn) og synes dette har vært kjempefint. Alt er meget barnevennlig og kan lekes med, i tilllegg så er utearealet stort og tilrettelagt for småbarn. Da har vi god plass til alle sammen:) Vårt selskap varer i 1-2 timer og er helt perfekt både for voksne og barn.
bente69;) Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Syns ikke 3 timers selskap er lenge... Må ha såpass tid for å rekke alt. Først pakker snuppa opp en og gave etter at alle har kommet. Så setter de seg til bordet, spiser varmmat. Så leker de litt, før de kommer inn for å spise gele. Så har vi noen leker (feste halen på rompa til grisen, stol-leken ol). Kaker er neste post, før vi vet ordet av det kommer foreldrene for å hente barna. Snuppa har vært i bursdag i flere bhg i området, syns det er kjempe stas. Skjønner godt at de som kanskje bor i en mindre leilighet legger bursdager til bhg eller andre plasser en kan leie lokale:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 3 timers barne selskap hørtes utrolig lenge ut, aldri vært borti det jeg....her varer de 1,5 til 2 timer:) Smart å leie barnehagen eller gymsalen da:))
bente69;) Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Hva gjør barna da? Hva spiser de? Hvor mange barn er det? Her er det ca 10-12-14 barn...tar jo lang tid å servere de f.eks pøler og brus. Så gele, så kaker og brus f.eks. Får bare spist da, ikke noe leking i det heletatt?? Eneste gangen det er 2 timers bursdager her er om det er på Spenst, ellers er det alltid 2,5 eller 3 timers bursdagsselskap:)
skorpionfruen Skrevet 22. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2008 Dersom det hadde blitt lagt til helg hadde det jo vært perfekt, her har det vært rett etter barnehagen er stengt. Det var en bursdag i sommer, den var veldig koselig. Da var vi ute og kaptein sabeltann kom, det var stas. Noen bursdager er lagt opp til at barna skal leke helt selv og dette har de gjort hele dagen allerede. Selvsagt ser jeg at ikke alle har plass og det er jo en glimmrende mulighet for de barna og oppleve at de også får ha barneselskap, ser den.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Her synes ungene det er artig å gå i barne.hagen et par timer lørdag eller søndag. 2 timer er mer enn nok i tre og fireårsdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå