la luz Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Vi har slitt med diare i 3 uker nå. Mini får kun mm. Er det noen som vet om det er noe man kan gi de for å få normalisert bakteriekulturen? Vi har vært hos lege og tatt prøver, men ikke fått svar på de enda. Tenkte kanskje jeg kunne forslå noe medisin til legen neste gnag jeg er der.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Håpe legen finne ut ka som e galt me dokker!! 3 uka me diare e jo helt jævli :-( Fant d hær, men kanke garantere nån virkning : Det sies at diaré kan kureres ved at man spiser tørkede blåbær. Men et avkok av blåbær skal ha samme virkning. Hvis man drikker avkok så får man også i seg væske. Dette er med på å hjelpe kroppen med væskebalansen når man har diaré. Dette er et kjerringråd som også kan hjelpe barn og spedbarn som har diaré. Har du ikke tørkede blåbær? Stivelsesmelet potetmel kan være et alternativ. Rør 1-2 teskjeer ut i litt vann og drikk. Plagene forsvinner ofte i løpet av en times tid. Barn kan også gis potetmel mot diaréplager. Bland det gjerne ut i litt saft, for smakens skyld. Tilførsel av spesielle og snille melkesyrebakterier (Lactobacillus LGG) som vi har i Biola er vist å forkorte diarresykdom hos spebarn og småbarn med rota-virus- infeksjon. Mengden du gir kan da være 2-3 teskjeer gjentatt noen ganger om dagen. Go bedring :-)
la luz Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Jeg kan jo ikke begynne å eksprimentere med der hos den lille som bare tar mm. Eller mente du at jeg skulle drikke det?
Erisa* Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Vi hadde en runde med diare i nesten tre uker i sommer. Jeg ammet mest, men prøvde etter råd fra helsesøster å gi most, kokt gulrot, og blåbærsaft skulle også hjelpe. Du kan også prøve å gi litt biola naturell yoghurt. Blåbærsaft (jeg plukket blåbær og moste siden det var i sommer) hjalp litt, men det var et fryktelig griseri;) Ellers tror jeg nok at amming er noe av det beste du kan gjøre.. Lykke til! Regner med du er drittlei av bleieskift nå.. Føler med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå