Gå til innhold

Har vi konkuranser i hvem som har best resultat på duotest, nå!

Stine:-)

Anbefalte innlegg

Gravid i moden alder har stort sett vært et forum med takhøyde og en viss grad av seiøsitet. Likevel må jeg si jeg har savnet de "modne" diskusjonene rundt det og få barn, og være foreldre som godt voksne.

Somme tider kan overskriftene se ut som at det eneste vi tenker på er kromosomfeil og testresultater for våre små. Det virker til tider litt grotesk på meg.

Her har mange av oss planlagt og forsøkt å bli gravid i lange tider, så kan vi ikke glede oss over graviditeten før vi har vært på duotest eller tatt morkakeprøve/fostervannsprøve og fått bekreftet at barnet er NORMALT.

Jeg forstår og aksepterer at ett tilbud som ligger der for oss, blir brukt, men her inne kan det jo nesten se ut som det er unormalt og ikke ta disse testene, og at det blir ett press.

MEN, hovedsaken til at jeg reagerte nå, er ordlyden i enkelte av innleggene her , med EDABEDA og banneord i teksten. Dette burde vi holde oss for god til. Når man svarer på ett innlegg, så utsetter man seg selv for den risikone å bli missforstått, og det er ikke alle som tolker svar og innlegg likedann. Men vi er voksne mennesker, og burde kunne ordlegge oss der etter. Sjikanering av andre burde vi og holde oss for gode til.

Jeg har bare 10 uker igjen her inne, men regner med treffe igjen flere på andre forum, etterhvert som vi blir modene småbarnsforeldre,

Lykke til alle mann, og ha en fin dag ;)

Fortsetter under...

Hei Stine!

Jeg er enig i det du skriver!

Alt for mye fokus på tester osv. Faktisk er jeg hun som startet tråden en tid tilbake med debatt rundt personlige grunner til testing. Det var mange interessante innlegg der. Men jeg gikk likevel i hi fordi det gansek raskt kom ubehagelige, sure og sinte svar som påsto at jeg var ute etter å provosere - noe som overhodet ikke var tilfelle!

Da ble jeg trist og skuffet for jeg også etterlyser mer interessante ting enn tall og snikksnakk.

Nå er jeg faktisk også hun som ble sint her i dag fordi her er noen som trekker de kjempegode resultatene på duotesten min i tvil! (1:23.500)

Var unødvenig med "ædabæda", men i kampens hete så ble jeg utrolig ergerlig over at enkelte virker som om de mistrodde meg. Er de ute etter å være gledesdrepere? Kan de bare være medfølende i motgang?

Etter jeg skrev det innlegget i dag har allerede to andre bekreftet at de også har så gode resultater! Jeg er altså ikke alene! Håper de som trakk mine tall i tvil tar dette til etterretning...

Det er nemlig veldig unødvendig å sette spørsmålstegn ved sånt. Hva er egentlig vitsen?

Som en av de andre med topp resutalter skriver i dag: stoler heller på ekspertene enn på negative damer her inne! :)

dere har sikkert alle rett i noe dere sier alle sammen men jeg og flere med meg vil i fremtiden ha oss frabedd slike barnslige utsagn som du presterte å skrive i et innlegg,det nytter ikke å skylde på i kampens hete.........Bli voksen

Unnskyld, men jeg sitter her og klukk-ler.. Jammen mange hormoner ute og går her inne for tiden. Håper alle kan se det morsomme i det og ikke ta seg selv så høytidelig hele tiden, jeg ler ihvertfall minst like mye av meg selv om jeg gjør når jeg er innom slike tema om krangling her inne :)

Alle vet jo at man får høre ulike ting, hele tiden, selv fra fagfolk, så min filosofi er at når noen hiver fram en påstand, så er det kanskje ikke rett, men jeg har ikke behov for å presisere min oppfatning til en hver tid heller. Nei, tror vi alle bør ta mer i bruk den sunne fornuften og trekke pusten og telle av og til, da går det så mye bedre for oss alle. Det er kjipt å bruke energien på noe man ikke kan gjøre noe med likevel!

En nydelig høstkveld til dere alle!

Jeg er enig. Ble helt målløs da jeg leste ordlyden i en del av innleggene.

Det er ikke noen unskyldning at vi er hormonelle. Det var bare barnslig. Håper vi alle kan tolke hverandres svar her inne i beste mening, og at vi ikke svarer hverandre om vi ikke har noe bra å si.

Annonse

Hvordan skulle jeg tolke påstander om at resultatene mine ikke kan stemme i beste mening som du sier?

Slike påstander lar det nemlig skinne gjennom at det nettopp ikke er beste mening ute og går...

Var faktisk første gang på mange år at jeg tillot meg å banne i sinne - jeg ble jo lei meg! De tandre sjeler som heller beskytter de som sier resultatene mine har litt seriøst tankearbeid foran seg mht å sortere løgn og sannhet!

De tandre sjeler som heller beskytter de som sier resultatene mine er gale, skulle det stå. Uansett, jeg er sjokkert over at flere her ikke ser hvor utrolig nedrig og ufint det er å til de grader være gledesdreper!

Heretter vil jeg ta med en klype salt alle de medfølende innlegg som kommer når noen har problemer osv. De samme medfølende sjelene tåler kanskje ikke at ting ser fint ut!...

En god venn støtter både i med- og motgang, er det noe som heter...

Men heldigvis søker jeg ingen venner her!

hei Stine!

Har ikkje vore inne på forumet her på ei stund, nettopp pga det du nemner med eit voldsomt fokus på duotest og fostervannsprøver. Er akkurat under alderen for å få denne testen, og er ikkje sikker på om eg ville valgt det om eg hadde sjansen. Er eit vanskeleg valg om ein skal behalde eit barn som får påvist feks Downs. Er ikkje akkurat automatikk i at ein skal fjerne slike babyar, og hadde forventa ein meir nyansert debatt rundt det, om no absolutt desse testane skal vere store diskusjonstema. Denne "konkurransen" i gode resultat synes eg nesten verkar smaklaus.

Må seie at besøket her inne i dag har gjort meg overraska over korleis "modne" damer kan snakke til kvarandre, og det freistar ikkje akkurat til å henge mykje rundt her. Synd, for det er mange hyggelege damer der ute, som ein kunne utveksla erfaringar med. Håpar det kan ta seg opp med ein hyggeleg tone her inne.

Lykke til vidare, modne gravide damer!

Hei soleia

Jeg er enig med det du skriver der. Jeg synes det er en viktig debatt, og kunne gjerne tenke meg å dele synspunkter på et slikt vanskelig tema. Men jeg har insett at det kan være vanskelig å debattere noe som helst på et slikt forum. Det er så lett å føle seg missforstått eller fortolket etter en har skrevet et innlegg, og da er det vanskelig å holde det hele på et sakelig nivå.

Jeg fyller 38 år før termin, og får derfor tilbud om duotest. På grunn av at jeg nylig måtte avslutte et tvillingsvangerskap halvveis i graviditeten, fikk jeg også nå tilbud om morkakeprøve og fostervannsprøve. Dette ble et stort dilemma for oss tidlig i graviditeten, og vi måtte gå mange runder med oss selv før vi tok en avgjørelse. Vi fikk også veldig god genetisk veiledning på St.Olav.

Jeg må si at jeg ble sittende med en følelse av å bli sykeliggjort, eller en risikogravid når jeg ble 38. Jeg tenkte aldri slik på det før jeg ble gravid, og ved tidligere graviditeter var det ikke et tema engang. Jeg tenker somme tider at vi vil ha både i pose og sekk. Vi velger å få barn i en alder der vi faktisk har en økt mulighet for missdannelser hos barna, og bruker masse energi på å være bekymra for om dette skal gå bra.

Jeg må likevel si jeg synes det er en flott alder å bli mamma i, og jeg gleder meg stort til å bli moden småbarnsmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...