Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 når jeg har pumpet meg og hun ikke drikker opp alt, går det an å ta vare på det og gi det seinere? isåfall, hvordan oppbevare det? Hilsen en som er ny i gamet!
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Du skal ikke ta vare på melk som h'n har drukket av.. Ville heller såtilfelle gitt ho litt av gangen, slik at du evt kan spare restene.. Det gjør du ved å fryse melka.. Tror den holder ca tre mnd ved dypfryst tilstand.. Evt ett døgn i kjøleskap.. Ps Viktig: Melka skal tines i kjøleskap, og ikke romtemperatur..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Vel, melk som har blitt varmet opp skal kastes hvis ikke alt blir brukt! Men melk som er pumpa ut og står i romtemperatur holder seg i 4-6 timer tror jeg, i kjøleskap 3-6 dager. Men sjekk ammehjelpen.no eller ammedebatten her på DiB, så får du nok svar på det du lurer på
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 jeg fikk beskjed av hs att melka kunne stå ute ca en time jeg.. og nei, melk som er drukket av skal ikke ta's vare på.. Kan være det blir evt bakterier i melka, om man vil da ikke att de skal få mulighdt til å spire og gro.. Jeg hadde iallefall ikke tatt sjansen..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Jeg er anonym over her, og hvis du sikter til mitt innlegg Anette, så svarte jeg uten å lese ditt, er fullstendig enig med deg ang. å ikke spare på rester Ellers har jeg blitt fortalt at melk holder litt lenger enn 1 time i romtemperatur, men man hører så mangt, og må bare velge hvem man skal stole på.. Jenta mi har fått melk som har stått nypumpa på benken i både 2 og 3 timer, og det har gått bra det! Men som sagt, alle må velge selv hva som høres best ut for deg
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Jammen da er vi jo enige da anonym Har også gitt pjokken melk som har stått ett par timer i romtemperatur uten problemer.. Sikkert forskjellig fra barn til barn, siden hs sa en time,, Sikkert for å ha marginen på sin sine
It's all about me Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Er melka nypumpet og ikke har vært inniom kjøleskapet i det hele tatt kan den stå opptil 8 timer i romtemeratur uten å bli ødelagt. Men har den vært innom kjøleskap eller fryser holder den bare 1 time. I kjøleksap holder den 3 til 5 dager i den kaldeste delen, dvs ikke døra som er den varmeste delen. I fryser holder den opp til 5 mnd, kommer helt an på kvaliteten på fryseren og hvor kald den er. Tint melk holder 24 timer i kjølekap. Er melken drikket av er det et annet bakterieflora i den og bør kastes etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå